lördag 25 september 2010

Indiansommar!

Vilken underbar dag det var igår! En riktig Indiansommar, så varm och skön! När mina gäster gick hem igår vid tolv var det lika ljumt... och himlen var nattsvart och full med stjärnor.

Vet du vad det är för skillnad på indiansommar och Brittsommar? Jo, så här är det... Britt har namnsdag den 7 oktober, så alla varma dagar efter Britt i oktober kallas för Brittsommar och varma höstdagar innan kallas Indiansommar! Enkelt va?

Min dag igår var intensiv men kul... jag pluggade och städade på förmiddagen. Hmmmm... det jag gillar hos Alliansen är "RUT"! Har funderat allvarligt på att anlita henne. Nu när jag har en sådan bra ekonomi så ska jag nog ha råd med det! För man kan inte vara bra på allt... att städa är en konst. Jag är dålig på det... sen tycker jag att det är så tråkigt! Jag har nog alltid varit lite bohemisk av mig... dräller skaker omkring mig och lite skit i hörnen stör mig inte. Men när jag får gäster då får jag en attack av städmani! Alltid en skön känsla efteråt!

Maten jag bjöd på var enkel men den skulle fixas och allt görs inte i ett nafs + så kände jag mig inte helt kurant. Lasse har smittat mig... och idag mår jag lite sämre! Typiskt, vi som ska ut och vara kulturella i natt! Jag får proppa i mig Ipren! Löveu Iprenmannen!

Kvällen igår blev så lyckad... kunde inte bli annat med mina gamla goa kollegor... saknar dem!

Jag bjöd på:
  • Välkomsdrink; whiskey+Fanta exotic och blodgrape! (sorry L)
  • Entrémackor; Hackade färska champinjoer o persilja blandas i creme fraiche, lite Dijonsenap, en pressad vitlösklyfta och lite salt o peppar. Det klickas på pumpernickel och garneras med parmaskinka och en gurkskiva.
  • Middag; kycklingfiléer i min röda hjärtformade Le Creuset som puttrar i ugnen med vitt vin, creme fraiche och smulad grönmögelost.
  • Efterrätt; limepannacotta garnerat med blåbär... till min hemmagjorda jordgubbslikör och kaffe/te.

Inga kommentarer: