måndag 20 september 2010

Jag gillar Mumin!

Vintersäsongens Muminmugg 2010 heter Skidtävlingen!

Tove Janssons Muninfigurer har både fascinerat och skrämt mig...

När Mumintrollen kom som barnprogram på TV under 70-talet med människohuvuden med finsk brytning tyckte jag bara att de var läskiga! Snacka om att bryta en illusion för barn! Men annars har jag alltid tyckt om dem allihopa! Muminmuggarna är helt underbara... dem samlar jag på! Goda att dricka ur och lite roliga att ta fram till både vardags och fest.

Kram till alla... Anna

2 kommentarer:

Miss Marie sa...

Haha! Tur att det finns fler än jag som tycker Mumin är lite läskiga! :D Tycker kopparna är jättefina, men för mig är fortfarande Mumin förknippat med en dålig känsla!

Channal sa...

När jag var barn gillade jag inte Mumin, de var läskiga! Men nu tycker jag så jättemycket om de figurerna. Det är en delad känsla som jag gillar! Lustigt! KRAM