onsdag 18 april 2012

doft av körsbärsblom...

Mannen är hemma lyckligt och väl! Han berättade att i London blommade kastanjeträden och körsbärsblommorna. De ligger en månad före oss. Jag ser bara kala grenar på våra körsbärsträd i trädgården nu när jag sitter här och tittar ut genom fönstret. Men solen skiner och fåglarna kvittar och jag doftar Green Tea Cherry Blossom! En fin taxfree-present från mannen. Den kommer bli en favorit hos mig. En kvinnas doft... en fräsch doft av ren tvål!  Älskar't! 

(foton av mig)

12 kommentarer:

Sahra sa...

I Kungsan är körsbärsblommorna på gång och jag såg ett blommande körsbärsträd i fredags inne i stan. Lovely

Unknown sa...

Vårt träd är på gång det med. Det har blomknoppar stora som ett tändstickhuvud. Älskar det trädet, det står alldeles utanför köksfönstret.

Channal sa...

Här finns inga tecken på det... men säkert inne i stan i söderläge! Längtar! Kram!

Channal sa...

Bor för nära havet... alltid lite senare här än inne i stan, fast det bara 3 mil bort! Kram!

dianasdrommar sa...

Godmorgon fina Anna :), vilken underbar man du har.Älskar när körsbärsträden står i blom så vackert, mennu är det inte så långt kvar...kramar Diana

Kakaobönan sa...

Underbart vackert med körsbärsblommor!
Så skönt att ni kom väl hem båda två.
Den måste jag dofta på. Har den vanliga Green Tea. Dags att börja använda den nu. Det är en riktig vår- och sommardoft.

Kram

Channal sa...

Nej, nu så är det inte långt kvar tills vårens första körsbärsblomma står i blom! Kram!

Channal sa...

Visst är det! Bilden här är från den 11 maj 2011! Så snart så blommor de! Den doftar så rent o gott Green Tea! Du kommer även gilla den här nya! Kram!

Annika sa...

De där rosa kwanzakörsbären har precis blommat över här. De är ju en senare sort än de vita blommorna.
Kwanzan är fin, men jag är nog ännu mera kär i de vita körsbärsblommorna.
SNART kommer det at blomma SÅ vackert hos er!!
Snart, snart!!
Kram!!

Channal sa...

Tack! Visste faktiskt inte att de hette så! Det är mina föräldrars grannes träd! Så vackert... kwanza - så japanskt! Men i min trädgård är det de vita... ser inga knoppar än! Men snartSnartSNART! Kram!!

Blommiga Rutan sa...

Det var en härlig present! Har doftat på den på NK och den är verkligen superfin, en riktig vår och sommardoft!

Ja, ungefär som i Paris, en månad före oss.

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Channal sa...

Hej, är du hemma nu? Viss är doften ren o fin! Kram!