måndag 12 augusti 2013

Välkommen till sminkbloggen!

  • Använder du makeup-borste? 
Ja, det gör jag! Jag har fantastiska makeup-borstar från Lancôme. Deras foundation- och rougeborste, som jag älskar, har det finaste mjukaste håret. Sen kan jag inte vara utan min bareMinerals Refill Buffing Brush som är en påfyllbar borste i väskvänligt format framtagen för att passa mineralpuder.

  • Tre produkter i din väska som håller dig fräsch hela dagen.
Min kam, hårspray och mina lipgloss i olika färger!
  • Ungefär hur många gånger har du målat naglarna denna månad?
Jag fixade mina naglar för ett par veckor sedan så jag behöver inte mål dem.
  • Bästa ögonskuggan?
Just nu gillar jag Estée Lauders palett med de fina färgerna Violet Underground till min solbränna. De är krämigt pudriga och metalliska. Färgerna går att kombinera i all oändlighet till både vardags och fest! Till det har jag Estée Lauders kajal i färgen Blackened Cocoa.

  • Är du nöjd med dina ögonbryn?
Grrr... Nej! Jag är jätteledsen eftersom jag tappade dem för ett par år sedan på grund av stress och att jag mådde dåligt. Innan hade jag kraftiga markerade ögonbryn. Jag tappade allt mitt skyddshår. Det har INTE växt ut igen! "Mina kala ögonbryn trakasserar mig". Men jag är glad att slippa håret på benen och armarna. Ögonbrynen sminkar jag dit med Anastasia Beverly Hills Bow Tools.
  • Bästa fuktgivande makeupprodukten?
Clarins Long-Lasting Moisture & Shine Lips är så bra! Fint med korallrött på läpparna till solbrännan.

  • Så behåller du solbrännan i höst.
Peelar hyn med Clarins Gentle Refiner innan jag tar på Clarins Brun Utan Sol som ger en fin färg. På dagen sommartid använder jag Clarins Beauty Flash Balm + Tinted Moisturizer i färgen Gold


Ibland borstar jag över med Elizabeth Ardens Bronze Glow som är ett fint solpuder och rouget Sunblush.

  • Favoritsommardoft!
Estée Lauders Pure White Linen bakom öronen och handkrämen Hand Therapy Rosewater som har en ljuvlig rosdoft!



Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

12 kommentarer:

Coolaannna sa...

Oj, vad mycket fint smink du har Anna!

I mitt badrum får jag leta efter det som tillhör mig :/
Har man fyra tonårsdöttrar kan man go bananas varje morgon alltså! Från det att jag haft en stor sminkväska till det att jag inte ens äger en mascara-. Men nu till hösten ska det bli ändring på det!

Kram Anna

Channal sa...

Minns hur det var när Ida bodde hemma. En tonårsdotter, så då kan jag förstå om du har FYRA!! Haha lovely! Nu får det bli ändring på det, nu är det din tur!

KRAM!!

Home2tiny sa...

Tack för titten in i din sminkväska, har fått många bra tips, för är det något jag är urkass på är det just smink. Det är först på senare år som jag börjat sminka mig o ta hand om min hy, så jag behöver alla råd o tips jag kan få. Tappar själv allt mitt hår så jag förstår hur det känns. Sv: vimplarna på kräftskivan är köpta på ICA Maxi. Kramisar Tina

Channal sa...

Inte kul att tappa hår... skitjobbigt!

Tack! De var så söta fina! Ska titta på Maxi om de finns här i min stad! Då måste jag ordna en liten kräftskiva.

KRAM!!

Livskraft sa...

Å så mycket bra tips, sminkar mig inte på sommaren mer än mascara, men resten av året absolut. Letat efter en bra brun utan sol till ansiktet. Clarins har jag inte testat, doftar den gott?
Kram

Channal sa...

Den doftar gott! Jag gillar Clarins. Det är bra produkter.

KRAM!!

Anonym sa...

Inte undra på du alltid är så snygg och fräsch ;)
Kram

Channal sa...

Haha! Visst är det så! Smink gör mycket!! Glad att du inte ser mig nyvaken :-)

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!

Det var rolig läsning, det är ju sååååå inibomben roligt med smink, krämer och nagellack.
Clarins är mitt favoritmärke, har gillat HR- mascaran jättemycket men fick ett prov på Cliniqes mascara, nästan ännu bättre!

Ha det så jättebra
Kramar Anncathrine

Channal sa...

Clarins är favorit hos mig med... kanonbra!! Visst är det kul med smink o krämer!!

KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Tack för titten i din sminkväska. Kul idé!
Kram Helén

Channal sa...

Jag är en färg-, smink- och krämoman!! Det är kul med smink!

KRAM!!