söndag 28 maj 2017

Mors dag♥

Jag älskar dig mamma! Tack för att du finns


Bild från igår... lördagen den 27 maj 2017.


Min dag kunde inte börja bättre än denna söndag... 
Gulliga samtal från mina döttrar och strålande sol i vårt sommarbo.



 Visst, det var 28 grader varmt i luften... men i vattnet var det alldeles för kallt för mig. 


Men mannen han är en riktig friskus... han tog sig ett svalkande dopp!


På eftermiddagen blev det morsdagsfirande hemma hos lilla mamma inne i stan. 





Tja, vad ska jag säga mer än att det har varit fyra alldeles underbara lediga dagar. Så välbehövliga!
Nu är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i en ny tuff arbetsvecka. 
Jag har en hel del som ska dokumenteras innan den 31 maj.


Fast jag har ju en fördel som är lärare. För snart går jag på ett långt sommarlov. Lucky me!
Ha det gott min kära läsare...

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

18 kommentarer:

Helenasenklavardag sa...

Vilka härliga bilder Anna! Din mamma hon riktigt strålar och ser ut att vara hälsan själv, precis som du. Ja gud så härligt med sommarlov, lyllos dig!
Kram Helena

Channal sa...

Tack! Det bästa är att hon är helt klar i knoppen och bor själv. Kan inte säga emot, Lyllos mig!

KRAM

Mamma C sa...

Så fin bild på dig och din mamma. Så skönt med långledigt snart.
Kram Mamma C

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon Anna!
Vilka vackra bilder du bjuder på. Här ligger vi ju förstås lite efter er i söder med våren och har inga syrener ännu, men snart. Att ha sin mamma är en gåva och skatt som jag är så tacksam för.

Ja, snart har vi sommarlov! Lucky us!

Kram och ha en fin måndag och jobbvecka,

Anneli

p.s. Till hösten blir jag mellanstadielärare. Skall bli spännande med en helt ny elevgrupp bestående av så mycket yngre elever än vad jag är van vid :-)

Unknown sa...

Vilka fina morsdagsbilder du bjuder på. Så roligt att du har din fina mamma.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! Snart sommarlov, längtar!

KRAM

Channal sa...

Tack!
Så kul Anneli! Den roligaste åldern om du frågar mig. Glada, nyfikna elever som ser upp till sin fröken =) Lycka till!

KRAM

Channal sa...

Tack! Så glad att jag har henne! Idag när jag ringde satt hon och broderade. Underbart!

KRAM

No34 sa...

Ja, lycko Dig.... väntande sommarlov! Fast jag har turen som får vara ute hur mycket jag vill i mitt jobb... trots allt:)
Underbar tid vi har här, nu & framför oss... :) LOVE IT !!!
Stora kramen från Kate

Anne-Marie sa...

Vilken fin tid det är i Sverige nu med alla blommor och allt grönt.
Du och din mamma är så gulliga tillsammans. :)
Min mamma var också lärare och hon var otroligt tacksam dagen då sommarlovet startade.
Inget att förbereda utan bara ett par månader med ledighet.
Kramar!

Annika sa...

SÅ vackert med alla syrener och allt annat. SÅ fint.
Så fin bild på dig och din mamma. Du har en jättesnygg klänning dessutom!!
Ja, snart väntar ett härligt långt sommarlov på dig!
Kram!

Channal sa...

Skönt att kunna jobba ute när det är sommar! Bästa tiden är verkligen här och nu.

KRAM

Channal sa...

Tack! Ja, det känns inte alls fel med långledigt! Denna sommar kommer bli lång.

KRAM

Channal sa...

Tack! Det är underbart nu med alla doftande syrener överallt!
Klänningen är från svenska "Dry Lake". Finns på MQ och på Ellos.

KRAM

Unknown sa...

Underbar bild på dig o din mamma ❤️
Kram Yvonne

Channal sa...

Tack Yvonne!

KRAM

Anonym sa...

Vilken höjdare. Din mamma är tjusig med sitt vita hår.
Jag är 89 och har ganska mycket grått i mitt naturbruna hår,
men ingenting går upp emot riktigt, äkta vitt hår.

Ditt sommarhus är läckert. Förstår att du älskar där du bor.

Ruth i Virginia

Channal sa...

89 år och inte helgrå/vit. Fantastiskt! Mamma är hos oss nu, fredag till lördag. Hon hälsar och tackar. Hon önskar att hon också kunde surfa på nätet.

KRAM