söndag 14 maj 2017

Min helg startade bra!

Hej kära vänner!
I fredags, den 12 maj var det alla Charlottors och Lottors dag! 
OCH mannens och min fyraåriga förlovningsdag.


Säga vad man säga vill men mina dagar är minst sagt omväxlande!
Fullt upp så här på slutet av terminen... och alltid något som händer på hemmaplan.


Efter jobbveckan i fredags var jag trött och lite ”seg i huvudet”. Jag fick skärpa till mig riktigt ordentligt.
För direkt efter jobbet träffade jag mina döttrar och mitt lilla barnbarn på ett fik inne i stan.


 Lottas namnsdag ville vi ju fira. Och ja, både Ida och jag heter också Charlotta.
Sen att bara få ses och träffas det piggar upp! Bästa boosten!


 När jag kom hem sken solen så vackert på vårt körsbärsträd och himlen var knallblå.


DET FINNS OLIKA MÅSTEN HÄR I LIVET! Ja, så är det. 
Mitt härliga måste är att jag bara MÅSTE gå ut och fotografera körsbärsblommorna.


När jag kom in igen korkade vi upp en flaska Bottega Gold för att fira vår förlovningsdag.
OJ, Oj, oj så gott! Underbart till sushi! Planeringen inför bröllopet är även i full gång.


Ser du att grenarna i körsbärsträdet ser ut som ett hjärta?
 Nordanvinden som så envist blåst på oss har lagt sig idag, åtminstone just på mig och vårt hus.
Men någon riktig värme har inte infunnit sig än. Längtar efter varmt och skönt väder! 


Ha en bra start på veckan och må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Mamma C sa...

En härlig energi boost du hade innan helgen. Fina bilder på körsbärsblommorna. Nu är vi hemma igen, men snart nere igen i vårt hus.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Grattis till förlovningsdag. Ser verkligen fram emot att följa din bröllopsplanering.
Önskar dig en fin vecka.
Kram
Maria

Blommiga Rutan sa...

Underbart vackra bilder! Och lilla Frank är såååå söt😍💙💙💙 Grattis till förlovningen ! Men åhhh så roligt med bröllop!
Ha det så gott, kramar Anncathrine

Channal sa...

Välkomna hem! Måste vara underbart att ha ett ställe i Spanien och kunna åka dit när man vill.

KRAM

Channal sa...

Tack! Vet inte hur mycket jag ska visa här på bloggen :-)

KRAM

Channal sa...

Tack Anncathrine! Ska bli jättekul med bröllop!

KRAM

Anne-Marie sa...

Underbara bilder på körsbärsblommorna.
Frank är för söt. :)
Skall bli spännande att få veta litet mer om ert bröllop framöver.
Och grattis på förlovningsdagen!
Kramar!

Channal sa...

Tack Anne-Marie! Jättespännande med bröllopsplaneringen.

KRAM

anettan sa...

Vilka underbara bilder. Härligt med fullt ös. Kram Anette

Channal sa...

Tack! Snart är det lugnt... längtar!

KRAM