tisdag 22 maj 2018

Inte klokt att det snart är sommarlov!

 Tycker inte det var så längesedan jag åt julbord.


Det bästa efter jobbet när jag kommer hem är att vi kan sitta ute och äta kvällsmaten... underbart. 
Maten ska vara enkel så här på vardagarna... men den ska vara god och festlig. 


Själv tänker jag på denna paj med broccoli, soltorkad tomat och bacon som jag bjöd på ikväll.


Äggstanningen till pajen: 2 dl grädde, 1 dl mjölk, tre ägg, 3 tsk tapenade (mix på svarta oliver), lite salt och nymald peppar.
Pajen toppas med riven smakrik ost! Sen skjuts in i ugnen 225 grader i ca 35 min.


Till pajen serverades en liten tomatsallad med finhackad schalottenlök, körsbärstomat, smulad fetaost och olivolja.


Tycker om mina härliga Marimekko-kuddar i läckra färger.


Utsikten från min bil till jobbet... den tröttnar jag aldrig på.




Rogivande efter en lång arbetsdag att sitta här tillsammans med maken och äta gott till ett glas rött.


Sitta och prata och berätta om dagen... vara nyfikna på varandra.


Blommorna är som vackra smycken i krukorna.



Gott vintips... italienskt ekologiskt lantvin - Farmers Market.





Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Sandra sa...

Maravilhosas fotos. Feliz dia.

Anneli sa...

Hej Anna,
Viken vacker miljö du lever och vistas i. Jag har köpt ett radhus med pytteliten trådgård som jag skall få flytta in i i sommar och ser så fram emot att få göra iordning och inreda fint med blommor och utemöbler på uteplatsen. Jag låter mig inspireras av dina bilder tills dess!
Härlig paj!
Ha en helt underbar dag, och ja tänk, snart får vi gå på sommarlov.
Kramen, Anneli

Anne-Marie sa...

Det är så vackert nu i naturen i Sverige att det är bedövande nästan.
Vilken grönska!
Ser verkligen mysigt ut att kunna sitta ute och äta. Som vanligt god mat. :)
Sommarlov har inte jag eftersom jag jobbar även under sommaren men våra lärare har sommarlov från och med nästa vecka.
Kram!

Mamma C sa...

Du/ni bor så vackert och pajen såg riktig god ut. Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Channal sa...

TACK! KRAM

Channal sa...

Åh tack! Låter jättemysigt och fint! Kul att få inreda och göra fint. Lagom med en liten trädgård också. Du kommer säkert att trivas där.

KRAM

Channal sa...

Det är så vackert i naturen just nu. Önskar jag kunde stanna tiden en stund. Här slutar vi den 15 juni.

KRAM

Channal sa...

Tack! Fin dag till dig också.

KRAM

Kakaobönan sa...

Säger som Maria Montazami skulle sagt, det är njutligt nu. Wow, alltså vilken underbar försommar vi har. Allt är magiskt vackert och solen, måtte den stanna.
Tack för inspiration och fina bilder.
Kram Pia

Channal sa...

Suger på den, NJUTLIGT!!

KRAM