tisdag 29 maj 2018

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

Kära vänner! Idag bjuder jag på både mode och mat😋

Vill tipsa om det fina norska märket Ane Mone. De har så mycket snyggt som jag vill ha!
Se HÄR med vackra modellen Vendela (supermodell på 80- och 90-talet) som idag är 51 år.

Dagens hallbild...



  • Favoritblus med lyster och guld vid knappslån. Ett Reafynd på 70% år 2015 - Ane Mone
  • Sandfärgad pennkjol i bomull - Benetton
  • Gamla supermjuka ballerinas i guld - Ecco
  • Armband med facetterad turkos och kristaller. Finaste Mors-dagpresenten - Albrekts guld


Kvällens middag...


Vilken kväll! Blev bara sådär jättesugen på vinkokta musslor.
Blåmusslor är en underbar gåva från havet. Så miljövänliga, näringsrika och nyttiga! 
De kan gratineras, kokas, grillas med mera med mera.



Blåmusslor kokta i grädde och vitt vin... med finhackad gul lök, fänkål, morot, persilja, vitlök, salt o peppar.
Vinkokta musslor - Moules Marinières, (fiskarhustruns musslor) serveras med bröd. Så himla gott!




Halleluja 32 grader på lördag!!

Soliga kramar till alla... Anna

(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Stilrent och jättesnyggt.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Carin!

KRAM

FREEDOMtravel sa...

Snygga kläder! Och god mat (älskar musslor)!

Channal sa...

Tack! Visst är det gott!!

KRAM

Anneli sa...

Hej,
Du är så snyggt klädd som vanligt. Älskar att du matchar toppens krage med guldskor! Jättesnyggt!
Det märket kände jag inte till. Jag klickade på länken och föll direkt för den röda klänningen på Vendela. Och oj så snygg hon är. En riktig förebild för att det går att åldras väl.
Vad mysigt ni har dår i trädgården. Min Kaprifol blommar också, och de där parfympustarna som kommer är underbara.
Ha en fin dag!
Kramen, Anneli

Channal sa...

Tack! Finns en hel del fint från Ane Mone. Ja, den söta kaprifoldoften är underbar.

KRAM