måndag 16 september 2019

Mor- och dotterkryssning❤

Ja, Kära vänner! 
 Vilket underbart dygn jag och min äldsta dotter har haft på Viking Line Cinderella! 
Lyxig mat o spa, klippor öar o hav och hiskeligt kul!



1000-Tack Babor Sverige och Viking Line för den fina lyxiga Spakryssningen! 
I vinsten ingick Seaside Comfort-hytt, en ljuvlig spabehandling var och skaldjursplatå.
Tänk att jag vann den fina vinsten på Instagram och i lördagars var det dags för vårt lilla äventyr.
 Vi blev glada när vi såg vårt rum... "queen size bed" och utsikt mot Gröna Lund.


Självklart ville Ida Facetajma med Frank och visa Grönan. Förra helgen var de ju där!



 När vi hade installerat oss skålade vi i bubbel och smaskade på ostbågar och jordgubbar.
 Sen på med Chanel-läppstift och kvällens outfit... helsidenbyxor till paljettpumps med vassa kroko-klackar.
På vägen ut från rummet stötte vi på... ingen mindre än kvällens artist Markoolio. 


Innan kvällens middag hann vi med lite taxfree... och hur lycklig blev jag inte av att de hade Chanel! 


Dags för kvällens supé!
 Det här skulle smaka gott! Både Ida och jag är två fisk- och skaldjurstjejer... och vi var hungriga!


Till skaldjursplatån kom det in en flaska skumpa. SKÅL!


Även gott bröd, smör med havssalt, Västerbottenost, aioli och rhodeisland-sås hörde till. 


Här gällde det att frossa i skaldjur och det var så Så SÅ JÄTTEGOTT! 
Vanliga kräftor, havskräftor, vanliga räkor, rökta räkor, olika sorters musslor, ostron, krabbklor och hummer.
 Ida sa: "Bara att få sitta i 1 1/2 timma och få äta gott i lugn och ro ÄR lyx."
Min motivering i tävlingen var just det... 
"Min dotter som just nu är mammaledig med en 8-mån, en treåring och lilla Teddy 
skulle verkligen behöva lite egen lyx."


Kvällen avslutade vi med en varsin rosa GT och Markoolio...
En annan lyx som som vi båda uppskattade var att få sova länge tills vi vaknade.
Och vilken brunchbuffé till världens vackraste skärgårdsvy! Där saknades det absolut ingenting!




Mätta i våra magar gick vi ut på däck... där fick vi frisk luft och massor av sol... en skön start på dagen!





Med vind i håret var det dags för spa och där blev vi ordentligt bortskämda.
Det bästa är att de jobbar med det tyska högteknologiska salongsmärket Babor som jag älskar.
Ida valde Deep Ocean Kroppsmassage i 45 min...


Jag ser rädd ut haha... men det var jag inte. 
Jag fick en underbart skön BABOR Onboard ansiktsbehandling i 45 min.
Tänk vilken lycka! Både Babor och Chanel under samma tak till röda taxfreepriser!


Där fanns allt vi behövde för en riktigt skön stund.


Jacuzzi, ångbastu, kallvak, pool, bastu, hälsobar och en relaxavdelning. 


Vi fick verkligen ett skönt dygn med en helhetsupplevelse som vitaliserade både kropp och själ.


Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
 
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysig spa-kryssning ni varit på.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Vi fick ett jättefint dygn tillsammans!

KRAM

Annika sa...

Men ååå vad HÄRLIGT!!! Alltså er skaldjursplatå. Herregud vilken önskedröm.
Vilket otroligt lyxigt dygn ni fick. Grattis till vinsten.
Helt fantastiskt
Kramar!

Channal sa...

Tack! Världens tur att vi fick den är kryssningen! Så lyckliga!

KRAM