torsdag 28 oktober 2021

De sista rosorna...


Eller inte! Det är fullt med knoppar bland mina rosor och det är snart november.
Även ringblommor har börjat komma upp i rabatten vid lekstugan... knasigt!


Peace Rose, Fairy Rose, New Dawn och den storblommiga klätterrosen Coral Dawn.
Ljuvlig bukett... så lätt att missa rosorna nu när det är mörkt när jag åker på morgonen.
Sen när jag kommer hem vill jag bara gå in...


       

Vilken tur att jag plockade undan lite på baksidan idag så jag fick syn på alla blommande rosor.
Jag blev verkligen glatt överraskad... ska följa knopparna och se om det kommer fler.
Imorgon bitti kommer det ett gäng som ska fälla jättemånga träd här hos oss. Hoppas det blir bra.

Jag bara älskar Älskar ÄLSKAR Albin Lee Meldau senaste EP - Epistlar
Han är verkligen på samma nivå Som Cornelis Vreeswijk.

Kvällens soundtrack...



Sitter och väntar på maken som är på Reko-Ring och hämtar rödbetor, potatis, färs och honung.
Fin torsdagskväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackra pastelliga färger i din rosbukett.
Jag gillar också Albin Lee Meldau, men har inte hört denna.
Kram Carin

Från Glam till Damm sa...

Så vackra rosor! Jag älskar att du har planterat rosor i din trädgård i så många olika Anna-färger :-) Jag skall plantera rosor i flera färger till våren.

Varm Kram och ha det så underbart på Gotland nu.

Anneli

Channal sa...

Tack! Visst är han bra! Hans senaste EP är det bästa han har gjort.

KRAM

Channal sa...

Tack! Älskar rosor! Kul att få plantera i vår. Tack, snart är vi där! Ska bli underbart. Hoppas det inte blåser på Östersjön bara när vi sitter på färjan.

KRAM

Annika sa...

Rosor, så vackra och ljuvliga!!
Ja, de blommar hos mig också ännu, men det är inte så förvånande kanske. Men att de ännu blommar hos dig när det nästan är november är ju lite knasigt.

ÅÅÅÅÅ GOTLAND!!! Lucky YOU!!!
Älskar Gotland sååå mkt!!
Kramar och trevlig helg!!

Channal sa...

Tack! Visst är det vackert! Ja, ska bli underbart med Gotland i höstskrud.

KRAM