tisdag 19 oktober 2021

Snabbmat vs skräpmat!

Skräpmat är väl mat som kan vara god men som mättar bara för stunden och inte ger särskilt mycket näring. 
Jag blandar ihop det med snabbmat... som diverse färdigmat, friterad mat och LÄSK!
Eller är det samma sak? Idag blev det i alla fall snabbmat á la skräpmat... nja inte skräpmat!



Färdiga djupfrysta hamburgare som bara är att steka till färdigköpta hamburgerbröd.
Sallad, egna tomater, rödlök, inlagd smörgåsgurka, ost, hamburgedressing, senap och ketchup. 
Coops stora pommes blir frasiga i ugnen.
Snabbt, enkelt och gott när man kommer hem trött och hungrig. 
Sen en 7up till det är pricken över i:t! Hahaha... allt smakade jättebra! Så det så!



Vad har hänt mer då? Jo igår fick jag en blodtrycksmätare som jag har haft på mig i 24 timmar.
Den kollade mitt blodtryck var 20:e min. Under natten en gång i timmen. 
Fick även mina naglar fixade igår... blev en vacker beigerosa färg.
Imorgon ska jag ha en fikadate tillsammans med en gammal kollega. 
Vi jobbade väldigt tight tillsammans för 15 år sedan. Det ska bli jättekul!


Nu önskar jag dig en trevlig kväll!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vad man än kallar din variant av middag. Så är det jäkligt gott när den serveras i alla fall.
Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
Kram Carin

Channal sa...

Eller hur! Tänk en Pucko, korvbrickan m mos o räksallad på Lions! KRAM

Annika sa...

Bara gott med hamburgare då och då. Alltid rätt, och fasiken så gott, som sagt.
Ja, jag har också gått med 24 h BT-mätning. OCH sen blev det medicin för mig.
Men det är lugnt och så effektivt för att få ner ett högt tryck.
All lycka till.
Kramar!

Channal sa...

Hej Annika! Visst är det gott med hamburgare då o då! Det är som Mac Donald's.
Tack, skönt att veta att det finns hjälp!

KRAM