onsdag 15 juni 2022

Igår hade vi det lite festligt hemma hos mig!

Tänk, i augusti 2018 började jag jobba på min nuvarande skola. 
Då startade jag tillsammans med några andra en liten läseklubb eller säger man bokcirkel.
Vi har läst och tipsat varandra om böcker i snart fyra år. Inte klokt vad åren går.


Det blir ett uppehåll med träffarna under sommaren...



Min tanke var att vi skulle ha en liten sommaravslutning nere vid vårt sommarbo men tyvärr kom regnet.
Så jag dukade med fin broderad linneduk, rosa linneservetter och pioner på bordet.
Fram kom en stor västerbottenostpaj till en grönsallad och bubbel med eller utan alkohol.
Till kaffet en nöt- och kolapaj med jordgubbar och vaniljglass.
Allt smakade jättegott och det slutade att regna varefter solen kom fram! 





En skön promenad i den grönskande sommaren ner till Bråviken...


Vilken underbar sommarvärme vi har just nu och vad vackert det är ute med allt som blommar.




Kvällen var ljus och ljum... och regnbågen visade sig på andra sidan Bråviken.


Vi fick verkligen en jättemysig kväll nere vid vårt sommarbo. 




Här är mina bokslukarvänner... tack för en jättemysig och trevlig kväll tillsammans.
Tänk vilken tur jag hade som fick ihop det här gånget! Dem håller jag hårt i!



 Ikväll har jag även haft det supertrevlig med mitt arbetslag 4-6.
Festligt i dagarna två! Nu känner jag mig helt slut... natti natti till dig min vän!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken trevlig avslutning eller sommaruppehåll du ordna till för dina läskompisar.
Och jag håller med dig att det är bra vackert med allt som blommar nu hemma i Sverige.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Nu ska jag bara njuta av ledigheten och spännande böcker! KRAM

Annika sa...

Vilken trevlig avslutning för din bokklubb. GOD mat och sen otroligt vackert väder så ni kunde gå ner till sommarboet.
VÄLDIGT vackra och somriga bilder.
Kramar!!!

Channal sa...

Tack Annika! Nu har vi en riktigt härlig svensk sommar! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men underbart med bokklubb! Det hade jag med mina amerikanska väninnor, men jag hittar inget sådant forum här på mindre ort i Dalarna, eller någon större vilja att läsa och sedan prata om boken. Härligt också med en fin avslutning. Oj, så vackert det är där du bor. Den där vägen ner till sommarboet går inte av för hackor. Älskar vackra gamla hus med snickarglädje. Konstverk ända in i själen att titta på sådan och att få bo i sådana vackra omgivningar. Tänk alla stackare som bor i förorternas betongdjungel. Vi är lyckligt lottade.

Varm kram, Anneli

Anonym sa...

Tänk vilken tur jag hade som fick ihop en liten bokklubb! Den håller jag hårt i! Så många vackra hus där jag bor! Det stora röda är en favorit! Där bodde en gammal engelsklärare från gymnasiet till mig. KRAM