torsdag 2 juni 2022

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...

4 days, 4 looks, one woman!




Shoppingbagen...
Favoritväska i vitt skinn! Byter ut den svarta mot den här vita i mitten av maj.
Där i får min jobbdator, lilla handväska, vattenflaska, sminkväska, paraply och lärarkalender plats. 


Den udda kavajen...
Rosa har alltid varit min älsklingsfärg... minns min första rosa kavaj. Den köpte jag 1978.
Kände mig så fin i den. Känner mig precis lika fin i denna rosa linnekavaj.

T-shirten
Under kavajen en rosa melangefärgad T-shirt. Bästa kvalitet som är lika snygg tvätt efter tvätt.
Har modellen i flera färger och material. Samt med lång eller kort ärm.

Statementbyxan...
Mörkblå byxor med resår upptill. Bästa modellen till tant Anna.
Hittar du en byxmodell som du trivs i... köp flera i olika färger och material.



Blusen...
Samma byxor och skor som ovan. Men här till en mönstrad blus i blått, gult och vitt.


De vita textilskorna...
Vita sköna tygskor med hög gummisula passar till allt.
Här... ännu en repris på byxorna och skorna... riktigt sköna!
V-ringad T-shirt med hålbroderi nertill. Över T-shirten en skön kabelstickad polo i bomull...

 


Den grovstickade polotröjan...

Klassiskt polotröja som är varm och skön kan jag inte vara utan.
En rolig app som gör foton till teckningar... lite fart i den här bilden på maken och mig!


Blått, vitt och rött hör också till mina favoritfärger. 
Men även beige är en färg jag gillar!
Här ett par sandfärgade bomullsbyxor i samma modell som de blå.



Finstickade jumpern till vardags och fest.
Tunn stickad sandfärgad jumper strödd med små guldpaljetter. Under ett vitt linne.
Den här jumpern från Chill Norway köpte jag på REA 2012!
Mina ljusa superskönt glittriga loafers passar fint. Våga glittra mera till vardags!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Annika sa...

Visst är rosa en helt underbar färg. Jag älskar den också på kläder och tycker att den passar mig bra.
Du är jättefin i dina rosa kläder.
OCH i de andra också.
JA, byxor tycker jag är svåra i allmänhet, tycker inte jag passar i brallor. MEN du har rätt, hittar man en bra modell är det lika bra att köpa flera.
Gillar dina sneakers också!

Kramar och trevlig helg!!

Channal sa...

Tack Annika! Rosa är It-färgen! Trevlig helg och KRAM