torsdag 16 juni 2022

Nyper mig i armen! Har även jag sommarlov?

 JA, igår var det min sista arbetsdag för detta läsår. I augusti välkomnar jag läsår 22/23.

Jag och mina kollegor, vi firade vårt sommarlov med att gå ut och äta på restaurang.

Jag såg verkligen fram emot att gå dit.


Enoteket ligger mitt i Industrilandskapet... och här bjuds det på italienska smaker.  
Det är mysigt inrett. Golvet är riktigt läckert... kaklat i klara färger och mönster. 
Atmosfären i restaurangen är precis så där lagom rörig, varm och hemtrevlig.


Aptitretare antipasto beställdes in till alla på stora fat... tjatter babbel och skratt!



Vattenbrus utanför fönstret... och en jättegod fisk- och skaldjursgryta till mig!



Det blev verkligen en supertrevlig onsdagskväll tillsammans. 
Och ikväll har maken och jag varit och sett sommarteater på Löfstad slott.


Molières "Läkare mot sin vilja" innehåller förbjuden kärlek, 
en läkare som är en bluff och en dotter som låtsas vara stum. 
Den bjöd på så mycket SKRATT! En underbar pjäs. 



Finaste Vanna spelade den stumma dottern... hon har jobbat som timvikarie hos oss.

Fantastiskt vackert trätak i salen där pjäsen spelades upp. 
Och det var fullt med folk, föreställningen var helt slutsåld.


Efter teatern åt vi gott på Urban Goat inne i stan. Litet ställe med många smaker.


Dumplings och mangosallad till mig...


Det blev fest i dagarna TRE!
Tisdag min läseklubb, onsdag mina arbetskollegor och idag torsdag sommarteater med maken.
Nu ska jag njuta av sommarens långa sköna ledighet med tid för välförtjänt vila, utflykter och sena kvällar.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men så många trevligheter. Det är vackert i Norrköping. Jag har väner där och de går på samma ställen som er och lägger ut bilder som jag känner igen mig i :-) Mums så mycket gott. Underbart med sommarteater!

Ja, nu har du sommarlov! Man får låta det sjunka in...

Jag önskar dig en riktigt härlig sommar.

Varm kram!

Anneli

Anonym sa...

Tack Anneli! Nu ska vi båda njuta av ledigheten för det ÄR vi värda! Kul att du känner igen min fina stad! KRAM

Mamma C sa...

Verkligen härliga dagar du haft.
Det sista stället ni var och åt på kände jag inte igen. Men såg att det låg på Sankt Persgatan när jag googlade.
Ha ett härligt sommarlov nu.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Urban Goat är en jättefin restaurang med en supermysig innergård. Tyvärr hade det regnat så det var för blött att sitta där igår. KRAM