söndag 12 juni 2022

Min helg...

Hej alla vackra själar! Hoppas er helg har varit lika lugn som min.

lördag...


Detta kära vänner är det lyxigaste jag vet!
Jordgubbar med socker och mjölk till lunch... mmmm... söta jordgubbar från Ringstad Gård. 

När jag äter mina jordgubbar läser jag om klimatmärkning på mat och förundras över alla åsikter! 
Jag ställer mig frågan om vi orkar med fler märkningar? 
Behöver vi inte se allt i ett större miljöperspektiv och alltid försöka äta så närproducerat som möjligt? 
Och helst då naturligtvis så giftfritt som möjligt!


Titta bara här vad som uppdagade sig på morgonrundan i trädgården!
Pionerna har slagit ut... så stora och vackra! Var bara tvungen att plocka in en och sätta i vas.



Innan middagen igår bjöd jag på en gurkGT... fräscht och svalkande i solen! 
En skvätt gin, Tonic-gurka, is, gurkskivor och jordgubbar.




söndag...





Söndagslunchen åt vi så fort för det var så gott! 


Till efterrätt... kaffe och petit choux med grädde och körsbärssylt.


Inte många knop denna helg... fast nu är det städat både ute och inne!
Så vi har inte helt och hållet legat på latsidan.
Och imorgon är det måndag! Då ska skolan bjuda på grillat till lunch... det ser jag fram emot.

Njut av din söndagskväll min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, som vanligt, men måste säga, att
jag aldrid ätit jordgubbar med sill och ägg.
But, to each his own. Sillen - Avis!
Glad måndagsgrill. Ruth i Virginia

Anonym sa...

Tack! Lovar! Det passar jättebra med lite sött till salt🥰 KRAM

Mamma C sa...

En riktig myshelg som du haft.
Petit choux vet jag inte hur länge sedan det var jag åt. Mamma gjorde ofta småbakelser eller en krans av degen och fyllde den sedan med gott i.
Ha en fin måndag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Så festligt och gott med petit choux. Ibland har jag något saltigt i som snittar till bubbel.

KRAM