lördag 23 december 2023

Dan före dopparedan❤

Kära vänner! Här kommer dagens bildskörd och nu är det jul i varenda hörna här hemma.



Ja, nu är det jul i mitt kök! Maken griljerar skinkan och fixar Janssons frestelse.

Jag rullar julköttbullar och tillreder revbenspjäll.

När det är jul då vill vi lägga lite extra krut på maten, för att det ska bli så gott som bara den.

Hoppas att alla era sillar, spjäll och konfekter ska smaka! Ho, Ho, Ho...



Alla små tomtar har flyttat in i årets pepparkakshus.





Vi fick en vit jul! Hela Kolmårdsskogen är insnöad... så vackert!




Idag åkte vi till kyrkogården och tände ett ljus hos min föräldrar.
På Annandag jul är det 75 år sedan de gifte sig, 1948.


Nu ska vi klä julgranen... tjoho!

Med det vill jag önska er en riktigt God Jul!

Ta väl hand om varandra och glöm inte att njuta av det som är härligt med julen! 

Glada barn, familj, vänner, god mat och alla levande ljus!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

10 kommentarer:

Ninnie sa...

GOD JUL Anna!

Härliga julbilder! Vilket fint pepparkakshus u gjort!!

Ja, visst är det vackert med den vita snön! Det var svårt att tro att det skulle bli snö igen efter regn, blåst och mildväder som töade bort all snön vi hade förut.
Mysigt!

Ha en riktigt fin jul!
❤️❤️
Julkram från Ninnie

Anonym sa...

Vilket julhus du har :D! Mysigt och vackert och snön gör ju inte julkänslan sämre.
Så roligt att se träljusstakarna som bär två ljus var. Är de gamla? Det ser ut som kvinnan har likadan folkdräkt som jag har :). Värendsdräkten från Småland.
Kram och en riktigt God Helg önskar jag dig! <3 Annika

Mamma C sa...

Så fint det blev ditt pepparkakshus.
Jösses vad mycket snö det har kommit. Men så mysigt nu till julafton, tycker t.o.m. jag.
Önskar dig nu en riktig God Jul.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack detsamma till dig fina! Det var roligt att sätta ihop och pynta pepparkakshuset. Så glad att vi fick en vit jul! Bara att ta det lugnt på vägen när vi ska fara iväg imorgon.

JULKRAMl till dig❤️

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Ett papparkashus har jag haft sedan jag själv var liten. Kul! De ljusstakarna köpte jag billigt på IKEA för 30 år sedan. Älskar dem! Det är säkert en folkdräkt från Småland, precis som IKEA.

JULKRAM till dig❤️

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Ja, jag fick ihop det häromkvällen... det är kul att pyssla. Nu har vi så mycket snö och det gör mig glad! Frank och Alma ska ju få olika roliga farkoster till pulkabacken =)

JULKRAMl till dig❤️

Tummelisa sa...

God Jul önskar jag er! Kram Tummelisa

Channal sa...

Hej Tummelisa! Tack detsamma till dig fina!

GOD JUL o KRAM❤️

Anki sa...

En riktigt God Jul och Gott nytt år önskar ja er. Kram Anki 🥰🌺🎄⛄️🎁🌟

Channal sa...

God morgon Anki! Tack rara du! Önskar dig detsamma!
GOD FORTSÄTTNING o KRAM❤️