söndag 10 december 2023

Min helg och Glad andra advent🕯️✨🕯️✨


Nu Àr andra ljuset tÀnt och bara tvÄ veckor kvar till jul.




KĂ€ra vĂ€nner! Hoppas ni har en fin adventssöndag! 
Nu Ă€r det intensiva veckor av julförberedelser innan lugnet infinner sig. 
Det gÀller att fÄ ordning pÄ klappar, mat och gran.


IgĂ„r lördag pĂ„ min namnsdag - Anna 9 december - fick vi trĂ€ffa mina bröder och svĂ€gerskor. 


Min bror Lasse och hans fru Lisa bjöd in till glöggmys i deras vackra hem.

Även Lisas bror och svĂ€gerska var dĂ€r. JĂ€ttetrevligt initiativ av dem tycker jag, verkligen!
NĂ€r vi kom fick vi glögg med goda tillbehör. För att fĂ„ ta av godiset var vi tvungna att svara rĂ€tt pĂ„ julfrĂ„gor. 
Det var en rolig frÄgesport. Spelet heter Tomtens julspel. Det ska vi köpa till oss i jul.



Efter god glögg och pepparkaka bjöds det pĂ„ enchiladas med majs- och grönkĂ„lssallad.


Allt var sÄ festligt och gott! 1000-Tack!



Till kaffet fick vi saftiga och supergoda saffransbullar med mandelmassa. Receptet tack!


HÀr Àr Lasses och Lisas gosiga fina katt Pelle 9 mÄnader. Mjau!


Idag tog vi en tur till Johanna, Fernando, Theo och Luna som bor i grannstaden Linköping.
Blev en adventsfika... Theo var med en kompis sÄ honom sÄg vi inte sÄ mycket av, precis som det ska vara.



Desto mer blev det av det hÀr lilla charmtrollet Luna... full rulle med mycket spring i benen.
Alltid mysigt att fĂ„ trĂ€ffas... granen hade de klĂ€tt idag... sĂ„ fin! 



Hemma brinner det andra ljuset i advent... och jag pyntar för fullt. 
Snart Àr det jul i varenda hörna... men inte riktigt Àn.


DÀremot Àr det fullt av Nobelfestligheter pÄ TV...
Trevligt veckoslut till dig min kÀra lÀsare... önskar dig en bra start pÄ veckan!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Mamma C sa...

En trevlig och mysig helg som du ni haft.
Ha en fortsatt fin söndagskvÀll.
Kram Carin

Anonym sa...

God morgon Carin! Tack! Detsamma till dig! KRAM

Ninnie sa...

Hej!
Jaa, tÀnk redan andra advent. Snart Àr det jul. Lite trist bara att det blev tö och slaskvÀder...

SĂ„ roligt att ni kunde ses alla syskon.
Den lille katten Ă€r ju alldeles underbart söt! đŸ˜»
En helg full av adventsmys!

Och vi var visst i samma stad i söndags, vi har varit i din grannstad Linköping i helgen 😉!

Ha en fin vecka, kram frÄn Ninnie

Anonym sa...

Vilken trevlig helg du har haft och oj vad mÄnga ni har trÀffat. SÄ kul! Fullt hus hos din bror :). Vet du vad det Àr för ras pÄ Pelle? Otroligt vacker katt! Vilka ögon... Vad fint och mysigt du har hemma. Ha en bra vecka! Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Ninnie! Ja, nu nÀrmar vi oss julen med stormsteg. Idag köpte vi granen.

Vi var tio vuxna personer, jÀttetrevligt att vi syskon ses.
Du var i Linköping! TÀnk att vi bÄda var sÄ nÀra varandra! Kul om vi hade sött pÄ varandra. KRAM

Anonym sa...

Hej Annika! Tack! Ja, vi fick mÄnga roliga möten i helgen. Jag tror att Pelle Àr en Rugdoll. SÄ söt och fin! KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Godmorgon i stugan,

Tusen tack för dina fina kommentarer hos mig.

SÄ trevligt med lite glögg-mingel. SÄdant piggar upp lite. Att fÄ gÄ bort och njuta av lite juliga gosaker i vacker miljö och med trevliga mÀnniskor. Förr i tiden hade vi alltid ett glögg-party före jul. Nu not so much. Menst för att jag inte har orken.

SÄ julmysigt ni har det hemma. Jag skall nog köpa hem nÄgra vackra amaryllis jag med.

Varm kram och ha det gott!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! SÄ mysigt att bara fÄ gÄ bort och bli bjuden. Precis vad vi behöver just nu. Amaryllisar ger julstÀmning. Idag ska jag gÄ upp pÄ vinden och hÀmta ner all Luciapynt. Julen nÀrmar sig med stormsteg... snart blir det tomtarnas tur. KRAM

Annika sa...

Vilken fin helg du fick, Anna.
SÄ vackra bilder som illustrerar den sÄ fint. Du har ett sÄ vackert hem.
Tiden fullkomligt rusar nu. Fattar inte att det Àr lucia imorgon.
Kramar!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Ja, tÀnk imorgon Àr det Lucia! Tiden rusar förbi och snart Àr 2023 ett minne blott! KRAM