torsdag 28 december 2023

Snövita lugna mellandagar...


Idag har jag varit på besök hos ögonläkaren...
Ja, motgångarna har kommit slag i slag. Jag försöker att ändå vara en positiv människa. 
Det bästa med besöket var att det inte var någon annan underliggande sjukdom på mina ögon. 
Jag har fått återfuktande ögongel som jag ska droppa ögonen med flera gånger om dagen. 
Mitt piller som jag äter mot cancern ger mig många jobba biverkningar, bl.a. torra slemhinnor. 


Såg lite läskig ut efter undersökningen... lite look a like Bowie!

Det kan vara torra ögon som orsakar min dimsyn. Så nu ska det droppas här hemma! 
Sen ska jag på återbesök till ögonkliniken om några veckor. 
Hoppas bara jag slipper en skiktröngen av hjärnan!





Vill visa min nya fina julklappsmössa... älskar den! Visst är den fin?
Odd Molly - My Ellen Beanie är en handstickad mössa av den norska stickkonstnären Anne-Turid. 
Varje mössa är unik och skiljer sig i färgerna från varandra. 


Se hennes fina alster HÄR! CosyMonday


Två lånade bilder från Instagram - CosyMonday.no
Tror faktiskt att det är min mössa den till vänster med rosa topp.




När julen precis är över är det dags att börja planera nyårssupén.
Tror dryckerna vi har hemma får bestämma menyn... rosé och champagne!
Förrätt en klassisk Toast Skagen kanske, det är alltid gott. 
Varmrätt... sugen på fisk, röding med champagnesås blir bra, JA! 
Och till efterrätt då? En enkel pannacotta med bär blir perfekt.


Nu blir det lugna dagar här hemma. 
Ska börja lägga mitt pussel och imorgon ska vi hämta min splitter nya bil. En VW Id3 Pro. 
SPÄNNANDE och KUL!




Ja, snart ska vi skåla in det nya året och jag ser alltid fram mot ett nytt år!
Jag hoppas, trots att mycket är mörkt just nu, att det blir ett riktigt bra år.
Önskar Dig och mig många roliga upplevelser, skratt och umgänge med nära och kära.



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Monika sa...

Åh, röding är så gott. Vi hade det idag till middag. Idag serverades den med kantareller ibland blir det sandefjordssås.
Kram

Mamma C sa...

Så skönt att ditt återbesök gick bra. Nu får vi hoppas att du blir bättre av gelen som du ska använda. Verkligen lite Bowie stuk på dina ögon på den bilden 😲.
Tycker det lät som en god och bra nyårssupé.
Vilken fin dikt det var. Är det du som skrivit den?
Din julklappsmössa var jättesnygg.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Monika! Åh det låter jättegott! Hoppas bara att vi får tag på röding imorgon. Mmmm... sandefjordssås är ju så gott! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Ja, det var en lättnad med läkarbesöket! Hoppas bara vi får till supén, imorgon ska vi åka och handla. Nej, dikten hittade jag på Instagram. Tyckte om den... att bara få sitta och titta upp i taket och minnas. Tacksam! KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna!

Så skönt att det inte verkar vara någon fara med dina ögon.
Haha, ja att ha stora pupiller efter ögonundersökning känner jag igen. Ena gången jag hade gjort det satt det i i flera dagar!

Skönt att ha lugna mellandagar, det har vi också haft.
Att lägga pussel är både roligt och avstressande! Något som jag upptäckt under min sjukskrivningstid. Vi fick ett pussel förra året i form av en adventskalender, några bitar varje dag, av Alice.
Det gjorde att jag upptäckte att det faktiskt är avkopplande att pussla. Så sen dess har jag pusslat flera pussel - det finns otroligt många vackra pussel att köpa!

Nyårsmenyn låter fantastiskt god! Vi ska också laga något gott här hemma - blir nog fisk här också!

Channal sa...

Hej Ninnie! Verkligen jätteskönt när jag gick från doktorn! Sen får vi se vart det landar. Hoppas ögondropparna hjälper. Visst är det kul med pussel, så rogivande! Vi brukar alltid ha kött till nyår. Men jag föredrar faktisk fisk. Mycket godare! Så i år blir det fisk. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon Anna,

Det här har inte varit ett bra år. Så mycket cancerskit. Vilken lättnad att det inte fanns någon underliggande sjukdom bakom ögon problemen. Jag kan ju bara tänka mig hur tankarna kan börja bära iväg i din situation.

Älskar din mössa! En riktig Anna-mössa som du klär i som smäck.

Så fina bilder från ditt lilla hörn av Sverige i vanlig ordning.

Varm kram till dig och ha en fin dag!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Den mössan trivs jag i och nu får vi hoppas att ögondropparna hjälper och att vi får ett HAPPY YEAR! KRAM