torsdag 29 februari 2024

Bjudna på middag mitt i vardagen...

Kära vänner, idag är det skottdagen den 29 februari... imorgon har vi mars! Tjoho!!
Min brorsdotter är beräknad att föda idag... spännande om det blir på skottdagen.
Om det blir så... då får väl det lilla barnet fira sin ettårsdag den 1 mars nästa år. Eller hur gör man?


Så här soligt har det varit i veckan när jag har åkt hem från jobbet... ljuvligt!
Isen är seg... den ligger kvar på Bråviken... men snart har den smält bort!
Det här måste vara de sista vinterbilderna från mig. Vill ha tussilago och blåsippor!


Vilken lyx! Mysigt att få komma hem till Enzo och Ella och äta kvällsmat tillsammans med dem.


Det var full rulle och Enzo han pratar så mycket nu och vill visa sina saker... jättekul!


Och Ella hon kryper för fullt och hon tittar så allvarsamt på oss med sina stora ögon. Så söt!
De växer och det går så fort med de små. Enzo är lite mer än 2 år och Ella är 9 månader.


Här står makens son Petter vid spisen... mmm luktar gott! Undrar vad de ska bjuda oss på!


Det blev god mat som passar alla... korv stroganoff med ris. 
Ella och Enzo de åt och de åt! Kul!



Det var jättegott och trevligt att få äta middag tillsammans med dem! -Tack!
Efter maten blev det att läsa bok... Enzo och Ella fick varsin fin bok av oss från Bokrean.


Tänk vad vi har! Vilken lycka med de små... 


Snart är isen ett minne blott...
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysig kväll ni haft.
Det går snabbt med de små liven.
Nu är det vårmånaden på G. Så snart blir det tussilago på korten du tar.
Kram Carin

Anna i Portugal sa...

Även jag hoppas det var de sista vinterbilderna :) Även om det är vackert så längtar jag också efter att ni alla ska få lite värme och färger igen. Önskar dig en trevlig helg!

Annika sa...

Mysigt med den middagen, Anna.
Jag har en släkting som är född den 29 mars. De firar alltid hennes födelsedag den 1 mars annars. Tror de flesta som är födda på skottdagen gör så, firar den 1 mars.
Nu kommer jag hem till Sthlm, och jag vill sååå gärna ha sol, barmark och tidiga vårblommor.
Kramar i massor

Channal sa...

Hej Carin! Nu är våren snart här! LÄNGTAR! Alltid mysigt att få gå bort och träffa gullungarna.

Må gott och KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack detsamma! Snart har vi soligt och varmt här i Norden!

Må gott och KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Det blev ingen bäbis igår. Men snart kommer den! Åh så härligt! Välkommen till Sverige! Ja, vårvärmen får gärna komma nu meddetsamma. LÄNGTAR!

Må gott och KRAM