onsdag 14 februari 2024

Happy Valentine!

Kära vänner! Idag är det Alla hjärtans dag och jag vill skicka en speciell virtuell kram till Dig!
 Kramarom 


Idag har det varit en intensiv men en fin glad-dag! Positivt besked från onkologen. 
Inget farligt i mitt huvud. Så skönt! Nu kan jag lägga det åt sidan. 
För att fira den glada nyheten blev det en finlunch på Villa Fridhem. 

❤ Vi gifte oss där 2017 
Det har blivit en tradition att åka dit och äta på Alla Hjärtans Dag!


Här står den stora vackra eken i vinterskrud. Nedan maken och jag september 2017.


Välsignad att dela mitt liv med dig min Valentine!



Villa Fridhems florist Ebba gör de absolut vackraste blomsterarrangemangen.
Det var Ebba som gjorde min brudbukett och alla blommor runt ceremonin och bröllopsmiddagen.



Tack för ett fönsterbord... vy över parken och Bråviken.


ALLT, Allt, allt var fantastiskt gott... mmmm brödet var galet gott!



Varmrätten en symfoni av höga smaker!


Efterrätten... Crema catalana var som sammet och en kyss för smaklökarna.
Spanjorernas svar på crème brûlée. Den här är klassiskt smaksatt med kanel och apelsin.



Såg ni den norska TV-serien Atlantic Crossing, där Sofia Helin spelade kronprinsessan Märtha av Norge?
Märtha var en svensk prinsessa och hon växte upp här på Villa Fridhem 
under somrarna tillsammans med sina två systrar, lillebror och föräldrar. 
Den yngsta systern prinsessan Astrid var drottning av Belgien 
innan hon tragiskt gick bort i en bilolycka endast 30 år gammal.
Det var dessa tre prinsessor som skapade vår klassiska Prinsesstårta just här på Villa Fridhem.






Efter middagen satte vi oss vid den öppna spisen... 
Värmen som spred sig och det sprakande ljudet gav inre ro.
Bredvid mig en stor bukett med mimosa... mmmmm... det doftade ljuvligt!



Ett besök på det bedårande damrummet var ett måste!





Hoppas du min kära läsare fått och har en alldeles underbart kärleksfull alla hjärtans dag!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Monica sa...

Så fint firande i fantastisk miljö. Inte minst damrummet😄älskar vackra sådana och trodde inte det fanns här nästan, i UK fanns det många och ofta på ställen som var rätt normalt lyxiga.

Och så skönt att du fått svar och bra sådana, verkligen läge att fira.

Vi hade extra trevligt i helgen som var och idag har vi firat lite lugnt hemma, blev så trötta, om det är snön det beror på tro. Igår kanade jag fram till frissan på beställd tid, hon var ny för mig, duktig och glad. Väldigt trevlig, så kom hon på att vår dotter och hon kanske gått i samma simskola, sa sin ålder och frågade om min, du får gissa skojade jag och hon sa 15 år yngre än jag är, ja, kanske ska fira det. Lite kul var det och jag vet att jag är lite svår att få rätt ålder. T o m en kvinnlig läkare sa att det är väl inte ditt födelsedatum? Måste stå fel, du är ju yngre och den gången fattade jag inte vad hon menade för var rätt sjuk.
Väldigt skönt var det att få lockarna friserade, blev så nöjd. Och roligt att se alla fina foton här. Och log när jag läste om goda brödet, fick ett av dottern och vilken lycka med dessa goda. Säger ofta till maken att bröd från vanliga butiker är så tråkiga, hittar inga andra säger han men tror han inte tänker så mycket på det som jag. Kram

Monica sa...

Villa Fridhem finns på Gotland också och var prinsessan Eugenies sommarresidens, fantastiskt vackert och varit där men ofta också besökt stranden som är öppen alltid och helt underbar natur och omgivningar vid vid havet. Kanske de hör ihop, måste kolla mer om namnet.

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Visst är det fint där! Jag har varit en hel del på Gotland men jag visste inte att det fanns ett Villa Fridhem där. Jag måste också kolla upp det, blev nyfiken!

Jag brukar köpa gott bröd på fredagarna på ett finbageri i stan. Ett med olivolja och havssalt. Påminde lite om brödet vi fick idag. Annars är mitt favoritbröd danskt rågbröd. Så gott! Det går inte att jämföra brödet på ICA eller Coop.

Härligt att få bli fin i håret. Åldern är bara en siffra, det är bara att sträcka på sig och tacka och ta emot! Jag själv får också höra det. Så visst blir man glad!

Låter mysigt med er helg och en lugn Alla Hjärtans dag. Skönt!

Jag vill också ha vår! Idag var det vitt och vackert men sen kom solen och det blev ett riktig träd- och takdropp.

Må gott och KRAM

Monika sa...

Villa Fridhem har blivit en favorit hos oss, har varit där 3 helger med aktivitet, middag o övernattning, sep, nov o jan. Har också bokat rum o middag för oss, barn o barnbarn när maken fyller år. Det där brödet du köper med olivolja och havssalt är så gott. Just nu är det danskt rågbröd som är på gång.
Kram

Channal sa...

Hej Monika! Villa Fridhem är verkligen en pärla nära oss. Låter jättemysigt att vara där med hela familjen. Perfekt plats att fira på!

Visst har de fantastiskt gott bröd på Landerholms. Deras semlor, OMG!

Må gott och KRAM

Anna i Portugal sa...

Vad skönt med beskedet! Villa Fridhem ser riktigt fint och fridfullt ut. Dina bilder är jättefina och jag tyckte det var roligt att höra historien om huset. Hoppas du får en finfin torsdag också och att kärleken firas alla dagar :)

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Kärleken firas varje dag och det sa jag ill mina döttrar när jag ringde dem igår på Alla Hjärtans Dag. När jag satt bredvid buketten med mimosa då tänkte jag på dig! Visst är det kul med historien om prinsesstårtan. Lite stolt att den kommer härifrån.

Må gott och KRAM

Mamma C sa...

Så skönt att beskedet var bra.
Villa Fridhem är så himla vackert.
Mysigt att ha en sådan fin tradition att äta där när det är alla hjärtansdag.
Verkligen vackra blomarrangemang som hon gör.
Mycket gott som ni åt med.
Ha en fin och bra torsdag. Och nu är det inte långt kvar innan ni lyfter till värmen.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Verkligen ett skönt besked!

Villa Fridhem är vackert och de kommer få många fler besök av oss. Fin torsdag till dig också Carin.

Må gott och KRAM

Channal sa...

Hej igen Monica! Villa Fridhem på Gotland, vilket vackert hus. Det ska jag besöka nästa gång vi kommer till öjn! Tack för tips! KRAM

My kids' Mom sa...

Hej Anna,

Men så skönt med positiva besked. Nu kan du pusta ut.

Väldigt vackert ställe ni gifte er på och så fint att ha en sådan tradition i kärlekens tecken. Jag minns alla fina bilder från ert bröllop där.

Vilken fin kväll ni fick där nu. Maten ser så god ut och miljön är oslagbar.

Mmmm mimosa...jag vill spendera vintrarna där mimosan blommar den här tiden på året. Vilken dröm!

Ha en riktigt fin dag!

Varm kram,

Anneli

Annika sa...

YES ANNA!! Bästa tänkbara nyheter ju!
ÄNNU roligare att fira Alla Hjärtans efter bra besked. Fast du kände ju verkligen på dig att det skulle vara ok.
BRA att nu veta totalt. YAY!!

Så fina bilder från vackert ställe.
Vilken fin tradition.

Ja jag älskade Atlantic Crossing, vilken underbar serie det var. TACK för Prinsesstårtan, det är den godast tårta jag vet.

Kramar från mig!!

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Skönt besked på en speciell dag så det var värt att fira! Mimosan är vacker och doftar gott. De finns vid Medelhavsländerna. Kanske jag hittar ett blommande mimosaträd nästa vecka.

Må gott och KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Så skönt beskedet! Nu behöver jag inte tänka mer på det. En mysig tradition på Alla Hjärtans dag som vi håller hårt i. Visst var Atlantic Crossing bra! En driftig kronprinsessa. Kreativa prinsessor, Märtha, Margaretha och Astrid. Säger som du, den godaste tårtan.

Må gott och KRAM