måndag 25 mars 2024

Våffeldagen♥

Kära vänner! Lite synd att det blev kallt ute igen, men inne är det vår.



Ni missar väl inte att det är våffeldagen idag. Jag bara ÄLSKAR våfflor! 
Får jag bestämma så vill jag ha blåbärssylt och lättvispad grädde på mina.




Jösses vad gott det var!



Vispgrädden smakade som mjukglass. Lättvispad med lite vaniljsocker. 
Hallonen var riktigt smakrika... som sommar.




Tänk! Tack vare en felsägning smaskar svenskar i sig våfflor vid den här tiden. 
Vårfrudagen har i folkmun blivit våffeldagen... festligt!

Bon Appetit! 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi åt inte några våfflor igår.
Jag gillar våfflor men det räcker med 1 eller 2. Tycker det blir lite för mastigt.
Kram Carin

Anna i Portugal sa...

Så fina bilder! Älskar våfflor, men äger inget våffeljärn längre så det var rätt längesedan sedan jag åt någon våffla. Blåbär och grädde är ju mums, har gärna det på pannkakor. Ha en fin tisdag. Kram

Channal sa...

Hej Carin! Jag åt 1 1/2 och blev proppmätt! Jättegott!

KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Pannkakor är en favorit hos mig... med just blåbärssylt! Så gott! Jag har både våffeljärn, pannkakslagg och plättlagg!

KRAM

Anonym sa...

JA, våfflor ska det naturligtvis vara på våffeldagen :D! Så gott!
Jag åt både på jobbet och hemma i går så det blev många...;).
Kram, Annika

Från Glam till Damm sa...

Jamen det är allt skönt att man kan ta in våren. Här fick vi en decimeter snö i natt.

Så vackra tulpaner och mums för en frasig våffla.

Kramen och ha en fin kväll.

Anneli

Stefan sa...

Vi fuskade och åt våfflor redan i söndags, men kan man äta semlor i november så :)
Dock ordnade vi med egen smet för första gången och inte i pulverform. Blev faktiskt godare.

Channal sa...

Hej Annika! Visst är våfflor GOTT!! Älskar’t! Bra med paus mellan våfflorna!

KRAM

Channal sa...

Hej Anneli! Eller hur! Våfflor o tulpaner livar upp! Idag har vi ett strålande soligt vårväder!

KRAM

Channal sa...

Hej Stefan! Semla i november, nej tack! Jag tjuvstartar med semlor i januari! Våfflor kan jag äta året runt men det blir oftast på våffeldagen. Visst är egen smet godast. Jag har Vichyvatten i min!

KRAM