fredag 10 maj 2024

Vilket ljuvligt väder!

Kära vänner! Det känns som om det är lördag idag... men det är bara fredag. 
Härligt med en vacker och avkopplande helg! Och nu ser vädret mycket lovande ut. 


Häromdagen när jag städade min låda hittade jag födelsedagskort från förra året när jag fyllde jämnt.
Bland alla fina kort låg det ett presentkort på 500 kr som jag fick från min arbetsgivare.
Oj, det hade jag alldeles glömt bort och det gick ut idag! Vilken tur att jag fick syn på det.




Så idag åkte jag in till Knäppingsborg som ligger mitt i stan... 


Presentkortet kom från den fina inredningsbutiken Vera Design & Interiör som ligger just där.


Jag hittade ett jättefint stort gräddvitt rektangulärt uppläggningsfat från Bruka. Så glad för fatet!



Det var proppfullt med människor... som om Norrköpingsborna gått man ur huse. 


Till och från bilen promenerade jag genom Strömparken... 
Den stora magnolian stod i full blom. Magiskt vackert!




Vilken dag! SOL och +19° C… Allt gott till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

ime sa...

Jättefina bilder, ni har haft bättre väder än vi i Skåne, de senaste dagarna har vi inte haft sol, solen gör att allt känns lättare.
Så roligt att hitta ett presentkort, hoppas du hittade någor fint!
Kram

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon i Stugan!

Ljuvliga bilder! Tulpanträd. En riktig favorit som man absolut inte hittar på mina breddgrader.

Ja det är lurigt det där med presentkort. Man lägger undan dem och så kan det vara för sent. Vilken tur att du hittade presentkortet. Det var meningen!

Så trevlig affär. Jag var in i en sådan i Sölvesborg för någon månad sedan. Så mycket fint att titta på. Ögongodis. Uppläggningsfat har man stor användning av och speciellt ni som är många ibland. Kul.

Ha en underbar dag!

Varm kram,

Anneli

Anna i Portugal sa...

Magnolian är bedårande vacker! Så många blommor! Vad roligt att hitta 500,- i byrålådan :) Ha en fin lördag, kram

Channal sa...

Hej Ime! Tack! Hela veckan ska bjuda på 20°C hos oss. Så efterlängtat! Det som göms i snö kommer upp i tö, blev glatt överraskad av presentkortet. KRAM

Channal sa...

Hej Anneli! Här i Norrköping finns det jättemånga gamla 100-åriga magnoliaträd. De är enorma och fantastiska! Blomningstiden är kort så det gäller att hänga på låset. JA!! Det måste ha varit meningen att jag skulle hitta presentkortet. Det kan inte bara vara en tillfällighet, han vet! Och precis, fina uppläggningsfat kan jag inte ha för många av. De används flitigt! KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack, fin lördag till dig med. Magnoliaträd är verkligen bedårande och hur glad blev inte jag av att hitta 500 kr i byrålådan. Amen på det! KRAM

Mamma C sa...

Vilka fina bilder på ett underbart Norrköping.
Sista bilden ser det nästan ut som det är vårat barnbarn på bilden. Men har kollat och de var inte där.
När jag gjorde trolldegsgrejer så kallade jag mig för Vera Design.
Ha en fortsatt fin lördag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Haha vilket sammanträffande om det hade varit det. Så du gjorde trolldegsgrejer. Minns att jag köpte en flicka och pojke att ha på väggen i trolldeg. De jag jättefina och söta. Måste ha varit tidigt 90-tal. Tänk om det var din design. Har dem tyvärr inte kvar. KRAM