fredag 17 maj 2024

Jippi! Ett år till omgiven av mina nära och kära

 Denna lilla flicka föddes idag, den 17 maj 1963!


Hon heter Anna Charlotta...


Jag är tacksam för varje dag!

Jag är tacksam för varje triumf över livets utmaningar.

Jag är tacksam för all kärlek som omger mig.. 

Nu kör jag på 61! Och JAG FINNS!


Barbiepink... Love the 80's


Åker tillbaks i tiden, 1984, för att säga till henne, 21 år ung, att allt i framtiden kommer bli fint!


Första sommaren som frånskild 2004. Jag 41 år tillsammans med mina älskade flickor!
Vad som än händer finns vi alltid för varandra. De är det finaste och viktigaste i mitt liv.
Här är min Ida 15 år och min Lotta 10 år... vi hade det jättekul på Gröna Lund.


Paros 2018, jag 55 år. En av alla makens och mina underbara vistelser i den grekiska övärlden.
Så glad och tacksam över att ha honom vid min sida... älskar honom så mycket och han är min bästa vän!


Tänk vad jag har! Livets efterrätt... det bästa som finns! Älskade barnbarn!
Mormors älsklingar... Frank och Alma 2018. Min bakgrundsbild i mobilen. 


Idag när jag kom hem vid halv ett stod det röda rosor på köksbordet med ett gulligt kort.


Och meddetsamma tog maken mig till Virå Bruk och bjöd mig där på en jättegod födelsedagslunch.
Vägen dit var fantastisk med liljekonvaljer längs med hela vägen och fält gula av maskrosor.







Till förrätt bjöds på en stor fräsch sallad, nybakat bröd och en supergod soppa i en kåsa.



Virås fredagslunch... mmmmm alltid så god mat där.
Fetaostfylld viltfärsbiff, tzatziki, timjanrostade rotfrukter, lök- och tomatsallad.



Här serverades det gott kaffe till en smarrig liten kaka... maken han norpade två stycken.


Efter kaffet och kakan gick vi ut och promenerade i omgivningarna... 
Där var det fullt med gullvivor... och det doftade underbart! Blev jag lycklig? Svar: JA!!



Men vet ni vad! Jag hade klänning på mig och var barbent. 
När jag skulle fotografera gullvivorna satte jag mig på huk och det sved till på insidan av mina lår. 
AJ!! Jag satte mig rakt på en buske med brännässlor! Plågan var kortvarig... det gick fort över!


Jag valde verkligen en härlig tid att komma till världen! 
Tack universum för ännu ett varv runt solen!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj!
Stort grattis på din födelsedag Anna.
Så fina bilder på dig genom åren och sedan på alla vackra blommor som finns just nu i vår natur.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! 1000-Tack fina du! KRAM

Anonym sa...

Varmaste gratulationer på din födelsedag Anna!
Fina bilder du visar och vilken underbar dag du fick:)!
Jag hade likadana gummistövlar som du när jag var liten har jag sett på bild ;).
Kram, Annika

Stefan sa...

Ett sent grattis!

Virå bruk besökte vi för några år sedan, men då höll man på att renovera huvudbyggnaden. Blev dock några bilder från det härliga området.
https://stefansvardag.wordpress.com/2020/03/15/321/

Brännässlor är ett otyg och att sätta sig på dem kan jag tänka mig är en mindre angenäm upplevelse.

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Fina klassiska gummistövlar🥰 KRAM

Channal sa...

Hej Stefan! Tack! Det är så fint i Virå. Kan varmt rekommendera att åka dit och ta lite lunch eller middag. Vackraste tiden är nu! KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna, och stort GRATTIS på till dig!!! 🩷🌸🌷🌸🩷
Underbara gamla foton! Du är dig lik - och jag ser dina barnbarn i dig också!

Önskar dig en härlig helg!!!

Varm kram från Ninnie

Anna i Portugal sa...

Vilken härlig födelsedag, varmt grattis i efterskott! Liljekonvaljer och gullvivor, en riktigt fin blomsterprakt på din födelsedag. Och god mat och bästa sällskapet i mysig miljö, förstår du är nöjd. Kram

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Visst är det kul med gamla bilder. Nu är det som vackrast ute! KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Ja, tänk! Både gullviva och liljekonvalj på min dag! KRAM

ime sa...

Grattis i efterskott! Vi är födda samma år, jag skiljde mig 2001 och har också två barn. Har däremot inte hittat någon kärlek efter detta värd att satsa på, men jag trivs ändå. Fina bilder du visar!
Kram

Channal sa...

Hej Ime! Kul att vi är samma årgång🥰 Hösten 2003 skildes vi. Tre år efter, 2006 stod han bara där och jag sa högt: Han är min!! Haha! Bra att du har det bra! KRAM