tisdag 28 maj 2024

Hej alla vackra själar!


Välkomna hem till mig! Nu blommar det i rött och brandgult vid vår entré...
Kom in vetja! Vill visa vår nya fina tavla målad av min vän Lotta. 


Förrförra helgen var vi och tittade i hennes ateljé.
Både maken och jag tyckte om tavlan direkt. Det är schwung i den och i underbara färger.
Jag kunde inte släppa tanken på tavlan. Jag tyckte så mycket om den! 
Så nu hänger den här hemma hos oss. Jätteglad för det. 
Den är målad i akryl och tavlan heter "Dansen på Svinsta skär".

Kvällens soundtrack... sång Bertil Boo från 1949, text och musik Gideon Wahlberg.


Visste du att Svinsta skär ligger i Bråviken inte långt från oss. 
Vi lite äldre har säkerligen hört eller känner till sången Dansen på Svinsta skär.



När vi ändå är i vardagsrummet kan du få se min vackra Mors dagsbukett som jag fick av mina flickor.



Och nu har en av liljorna slagit ut! Lijan och kaprifolen utomhus slåss om att dofta mest.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

10 kommentarer:

Annika sa...

Anna, älskar tavlan!! Vilket pangköp av er! OCH som den pryder sin plats! SÅÅÅ fin!
Grattis till den!
Ljuvliga bilder av blommor idag här hos dig. Den med kaprifolen är helt underbar. De blommar här med nu, under mina morgonrundor njuter jag av doften!
Svinsta skär se där, nu fick jag lära mig ngt nytt för jag visste INTE att den ön ligger i Bråviken..
DEN sången gillar jag att sjunga med i!
Kramar!!

Anonym sa...

Mycket fin tavla och den passar verkligen bra på din vägg! Vad roligt att den hittade hem till dig...;).
Visst är den sången känd för mig. Härlig sommarlåt :)!
Trevlig kväll och kram från en annan Annika!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Jag gillar också den sången och jag är jätteglad för tavlan. Nu får vi passa på och njuta av kaprifolen... så vacker. KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Visst är tavlan FIN!
En riktigt gammal slagdänga! Man vill börja dansa! KRAM

Stefan sa...

Låten har jag hört, men hade inte en aning om att platsen ligger vid Bråviken. Man blir aldrig för gammal att lära.

I vår lilla trädgård ser vi vår favoritblomma växa fram, pionen. Till helgen hoppas vi att knopparna slår ut i full blom. Den kanske inte doftar så gott, men är oerhört vacker.

Sommaren är här och när du läser detta kanske jag gjort årets badpremiär. Får se om jag överlever denna.

Anna i Portugal sa...

En fantastiskt fin tavla! En riktig glädjespridare är den ju! Fina blommor hos dig, som vanligt. Kram

Mamma C sa...

Hej!
Så mycket vackra blomster i din trädgård. Riktigt färgsprakande och vackert.
Tavlan passade perfekt på er vägg och den är verkligen fin.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Stefan! Här i Bråviken är det 18°C. Ute i Oxelösunds öppna skärgård har nog inte temperaturen stigit så mkt ännu. Åh jag älskar pioner. Jag satt två nya i höstats. Har sett att de har knoppar. Sen har jag två gamla bondpioner... så fint när de blommar! KRAM

Channal sa...

hej Anna! Eller hur! Tavlan är en riktig glädjespridare! Du sa det rätta ordet. KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack, visst blev det fint med tavlan hemma hos oss. KRAM