söndag 8 september 2024

Hur mysigt är det inte med glada och rara barn!



Kära vänner! Vilket fantastiskt väder vi har just nu. 26°C - 29°C i september. Inte klokt! 
Men det är bara att njuta av den sista sensommarvärmen.
För så småningom blir det oundvikligen kallare och mörkare.  

Igår var det kusinkalas för Alma som fyllde 6 år i måndags. 
Veckorna springer iväg och i denna värme går all min energi till mitt arbete.
Så det har inte blivit mycket tid över till bloggen som annars är min vitaminspruta!
Jag brukar alltid baka kärleksmums till kalsen med igår fanns där ingen ork.
Så jag åkte upp och Coopade tre rullar drömtårta som jag garnerade med färska jordgubbar.
De blev väldigt populära... alla gick åt! Tack för det!



Haha bloggen har blivit värsta fest- och barnbarnsbloggen! 
Häng med vetja på Almas sexårskalas tillsammans med släkt och vänner.



Minsta kusinen... allra sötaste Emilia 6 månader.



Det bjöds på så mycket gott! Bl.a. enpanadas - chilenska piroger som jag älskar!



Almas farmor Cecilia gör de finaste och godaste tårtorna... i år ville Alma ha katt-tema!



Efter massa gott att äta och lek för alla barn var det dags att öppna presenterna.


Alma läser på sitt kort och tycker att det är fint. 
Hon gillar bilden på henne i ostbutiken... dit vill hon snart igen.
Och bra att få lite hjälp av Alba med att öppna det stora paketet.



Såklart det blev fiskdamm också... bästa avslutningen på kalaset med varsin godispåse!
Oj, oj så kul alla barn hade det tillsammans och det är ju precis så det ska vara när det är kalas!


Många söta barn! På balkongen sitter grabbgänget. 
Kusinerna Albin, Alex, Elvin, August och Frank.


Och här sitter Almas sysslingar Nelly, Alba och Elizabelle... och de tycker godis är gott!


Födelsedagsbarnet satte sig i sängen tillsammans med föriskompisen Adrian. 
Vi sa puss o kram o hej då till en supernöjd och glad Alma!


Nu dröjer det bara 3,5 vecka till nästa födelsedag! Tjoho!

Trevlig söndag, hoppas att du min kära läsare har haft en fin helg!  

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint och roligt barnkalas och vilken fantastisk födelsedagstårta! En dröm i rosa och katter... ;)!!! Kram, Annika

Hallon o Blåbär sa...

Hejsan!
Vilka tårtor hon gör Almas farmor. Och dina rulltårtebakelser såg mycket smarriga ut.
Verkligen ett mysigt och fint barnkalas som Alma hade.
Ha en bra och fin söndag. Och njut av den sista sommarvärmen där hemma.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Ja, du må tro att Alma var lycklig! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Ett riktigt fint kusinkalas med massa gullungar! Alma var jätteglad! Hon har blivit så stor! KRAM

Anna i Portugal sa...

Vilken vacker tårta! Härligt när det kan önskas ett tema och att kreativiteten finns. Kram

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Visst är den FIN! Almas farmor hon kan baka och gör det barnbarnen önskar! KRAM

Stefan sa...

Det är några veckor sedan jag på bloggen skrev att jag precis kramat ur den sista sensommarvärmen. Har fått tillfälle att uppgradera de orden vid ett par tillfällen och hunnit bada två gånger sedan dess, men nu så....
Glädjen hos små barn är nog det mest upplyftande man kan vara med om.

Channal sa...

Hej Stefan! Värmen ska sjunka något denna vecka men sen blir ser det ut att bli varmt igen. En riktig indiansommar! Barnbarnen är livets efterrätt. KRAM

Ninnie sa...

Hej!
Vilket kalas! Alma ser verkligen jättelycklig ut!
Stor tjej nu, sex år! Jamen, hur fort går inte tiden??
Så härligt att ha en så stor familj, med många kusiner!
Och vilken dröm-tårta...!

Hoppas du haft en lugn och skön måndag idag!
Här har det varit varmt och skönt, men mulet och några regnskurar.

Kram från Ninnie

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Vi har firat vår bröllopsdag och det har varit varmt och skönt. Nu regnar det för fullt ute. Behövligt! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Vilket härligt kalas! Så mycket gott ni firade med. Ni har så fina barnbarn, både du och maken. Alma ser så go och glad och trevlig ut. Du är min mormor-förebild. Jag ska bli precis som du när jag får barnbarn :-)
Varm Kram och grattis ännu en gång till eran fina Alma,
Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack gulliga du! Du kommer bli den bästa mormor en vacker dag! KRAM