mÄndag 9 september 2024

Yllebröllop🐑🐏❤️đŸ„‚

Sju Ă„r som gifta… 18 Ă„r tillsammans. Varje bröllopsdag Ă€r vĂ€rd att fira! 


"Ylle symboliserar ett starkt Ă€ktenskap dĂ„ det Ă€r ett slitstarkt material med stadga. 
Ert förhĂ„llande och Ă€ktenskap prĂ€glas nu av vĂ€rme och stabilitet, 
det sĂ€gs att ullen nu spinns tĂ€tare och blir mer slitstark för varje Ă„r." 




Som tradition gĂ„r vi alltid ut pĂ„ olika restauranger och Ă€ter trerĂ€tters middag pĂ„ vĂ„r bröllopsdag. 
Det Ă€r en kul grej... och mysigt att fĂ„ ge denna dag lite uppmĂ€rksamhet. 
IkvÀll tillbringade vi vÄr bröllopsdag pÄ den fina restaurangen The Lamp.




HUMMERTACOS hör till mina favoriter! Vackra Àr de ocksÄ.
Och galet goda... det smakar verkligen hummer med sting av chili. 


Hummertacosen var garnerad med avokado, röd chili och shisokrasse.


 GÖS TARTAR... jösses sĂ„ frĂ€scht och gott!
Till gösen: citrusdressing, Àpple, kÄlrabbi, ingefÀra & Àppelgel, citron koshu, dill och vÄrlök.


SkÄl kÀra vÀnner!

KUSHIYAKI IBERICO... wow vilken god marinad och krydda pĂ„ köttet. 
Till det mangosallad, gochujang och chilisesam.


Min efterrĂ€tt - JORDGUBB & YUZU 
Jasminglass, fÀrska jordgubbar, limegel, marshmallow och smulade drömmar.

 Makens efterrĂ€tt - HALLON & RABARBER 
HallonsmörkrÀm, bakad rabarber marÀng, spirulina, körvel

Gott gotti gottgott!


Ja, nu har maken och jag firat vĂ„r bröllopsdag för sjunde gĂ„ngen. 
Fast jag tycker nog att vi firar vĂ„r kĂ€rlek med bravur nĂ€stan varje dag! 

Hurra för kÀrleken!


MÄ solen lysa pÄ dig min kÀra lÀsare var du Àn Àr!

KĂ€rleksfull Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

14 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Grattis pÄ bröllopsdagen! Maten ser verkligen god ut.

Anonym sa...

<3-liga gratulationer pÄ bröllopsdagen! Jag hade ingen aning om vad man kallade en sjuÄrig bröllopsdag... Man lÀr sig alltid nÄgot nytt :)! Kram, Annika

Anna i Portugal sa...

Grattis pÄ bröllopsdagen! Tycker ocksÄ om att gÄ ut och Àta pÄ vÄr bröllopsdag, men som du sÀger sÄ firar vi kÀrleken dagligen, det ena utesluter ju inte det andra! Vi firade 22 Är i Är och dÄ heter det inget, men om 3 Är blir det silverbröllop minsann. God mat Ät ni ser jag! Kram

Hallon o BlÄbÀr sa...

Halloj!
Grattis till er pÄ eran bröllopsdag.
SÄ mycket gott ni Ät pÄ The Lamp.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Tummelisa sa...

Gratulerar er bÄda! Ser ut att vara vÀldigt god mat. Trevligt att fira pÄ restaurang. Allt Àr vÀrt att firas. Vi firar 29/9 att vi varit tillsammans i 51 Är.
Fortsatt fin vecka!
Kram Tummelisa/Eva

Annika sa...

Grattis till er turturduvor! ÅÅÅ vilen fin bröllopsdag ni firade och maten ser sĂ„ god ut! Vilket fint stĂ€lle. Kramar!

FrÄn Glam till Damm sa...

Stort grattis till er! TÀnk vad tiden gÄr. Jag minns sÄ vÀl nÀr du visade vackra bilder frÄn er stora dag hÀr pÄ bloggen. Mums vilken vacker och god mat ni firade med. Hummer tacos, det vill jag prova.
Ha en fin kvÀll!
Varm kram,
Anneli

Channal sa...

♥-TACK Hanna! KRAM

Channal sa...

♥-TACK Annika! KRAM

Channal sa...

♥-TACK Anna! KRAM

Channal sa...

♥-TACK Carin! KRAM

Channal sa...

♥-TACK Eva! Wow, 51 Ă„r Ă€r imponerande! KRAM

Channal sa...

♥-TACK Annika! KRAM

Channal sa...

♥-TACK Anneli! Ja, vart tar Ă„ren vĂ€gen! KRAM