mÄndag 2 september 2024

Puss o Grattis Alma 6 Ă„r🌾💕

 VĂ„r söta, kloka, roliga, snĂ€lla och charmiga Alma fyller 6 Ă„r idag! 

Vi Ă€lskar dig! Pusspuss💕🌾


Hej dĂ„ fem Ă„r! Collage pĂ„ 5-Ă„rs-Alma💕🌾


Alma 8 mÄnader gammal...
Sötaste lilla hjÀrtat har helt plötsligt blivit en stor skolflicka som kan rÀkna lÄÄÄngt.
🌾
Idag har min mĂ„ndag bjudit pĂ„ ett fullspĂ€ckat schema. 
09.45 var jag hos frissan... 12.00 fixade jag mina naglar och efter det hĂ€mtade jag maken. 
Vi Ă„kte direkt till Montessoriskolan för att möta upp Alma och Frank som slutade skolan 13.30. 
Sen Ă„kte vi och hĂ€mtade Lotta, min yngsta dotter som ville vara med och gratta Alma. 
Jag körde vidare till en stor galleria och dÀr Ät vi gott pÄ en restaurang med buffé för att fira sexÄringen.


Alla valde det de gillade mest! MÀtta och glada Äkte vi dÀrifrÄn hem till Frank och Alma.


SjÀlvklart blev det lite paketöppning. TvÄ presenter frÄn oss.
Alma berĂ€ttade att hon hade blivit firad av mamma, pappa och Frank pĂ„ morgonen. 
Hon fick en chokladboll med ett 6-Ärsljus i. I paketet en lite robothund som kan fÄnga en boll.
Och i skolan hade alla i klassen sjungit för henne... spÀnnande och kul att fylla Är.



Av mig, maken och Lotta fick Alma ett jĂ€ttefint gosigt lammskinn och en liten vĂ€vstol. 
SÄ nu kan hon vÀva mattor till sitt dockskÄp.



🌾 Hurra Hurra för vĂ„ran Alma idag! đŸŒž


Frank han ville visa och berÀtta lite fakta om sina gerbiler... alltid kul att fÄ lÀra sig nÄgot nytt.
Alma den lilla skateboardÄkaren visade oss lite konster innan mamma och pappa kom hem.


Vi fick en mysig eftermiddag tillsammans och pÄ lördag ses vi igen för dÄ blir det 6-Ärskalas!

MÄ solen lysa pÄ dig min kÀra lÀsare var du Àn Àr!

Kram till alla... Anna
💕

(Alla bilder fotade av mig.)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin liten födelsedagsflagga Alma har :)! Är den gammal eller ny ? Hemsydd? Är det verkligen levande smĂ„ ökenrĂ„ttor Frank har i handen??? SĂ„ söta :D! Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Min mamma har broderat flaggan. Det har hon gjort till alla sina barn och barnbarn! De kommer alltid fram nĂ€r det Ă€r kalas. Visst Ă€r den fin! Frank har tvĂ„ söta gerbiler. De Ă€r tre Ă„r! Kan bli Ă„ttađŸ„° KRAM

Anonym sa...

Tack för svaren och ha en bra dag! Kram, Annika

Hannas krypin sa...

Vilket fint firande av lilla Alma. 6 Är, stort ju! Gerbiler hade min brorsa nÀr vi var barn. Sniff och Snuff hette dom. Sniff var en riktig liten rackare som bet en i fingrarna ibland.

Hallon o BlÄbÀr sa...


Halloj!
Det Àr stort att fylla 6 Är. Vilket trevligt firande det blev för henna. Sedan blir det storkalas i helgen.
Jag har lite svÄrt för rÄttor. Tycker de Àr lite lÀskiga med deras lÄnga svans.
Kram Carin

Channal sa...

VarsÄgod! KRAM igen!

Channal sa...

Hej Hanna! Tack! Mysigt med sexÄrskalas! Dessa tvÄ heter Bluei och Kissi. KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Haha kan hÄlla med! Söta att se pÄ men jag hÄller dem gÀrna inte i handen. KRAM

Annika sa...

Hej Anna! Tillbaka igen nu!! Har ju följt dig via instagram hela sommaren, men det Àr sÄ mkt roligare med bloggen. Alma Àr sÄ fin och söt. RÄttor Àr inget för mig hehe. SÄ fina barnbarn du har. Kramar!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! VÀlkommen tillbaka! Gerbilerna Àr vÀldigt söta! Mer som hamstrar. KRAM