torsdag 3 juni 2010

sommarvärme...

Vilka underbara soliga varma dagar... jag älskar sommar ☼
Igår blev det en liten premiärtur med hojen! Det var riktigt skönt.

Just nu har jag fullt upp så jag hinner inte lägga in några längre inlägg. Men snart kommer jag att uppdatera lite oftare. Nu har jag bara sex jobbdagar kvar... sen sommarlov! Syrenerna blommar för fullt och det ÄR skolavslutning för mig! Den blomstertid nu kommer! Blommor betyder mycket för mig... det ger mig olika associationer. Varje blomma beskriva något i mitt minnet eller i min fantasi som är kopplad till en sak, händelse eller person.
  • tussilago är vår, mina första blombuketter jag plockar
  • blåsippor är Marmorbruket
  • vitsippor är Espskär ( en ö i Oxelösunds skärgård)
  • körsbärsblommor är min födelsedag
  • syrener är skolavslutning
  • förgätmigej är mina barndomssomrar i skärgården
  • ängsblommor är sommar
  • rosor är min trädgård
  • renfana är skolstart m.m.

Ikväll blir det "Vår Ruset" med mina kollegor och imorgon har vi personalfest... party, party! Så på lördag vill jag ha SOVMORGON och sedan Melodikrysset! Full rulle! Min älskling är som en hustomte... han fixar och gör det så fint här hemma både med huset och tomten. Han är så duktig! Tror nog vi ska fixa en ny markis till helgen. Vill ha en röd!
(foto av mig)

Ha en underbar solig torsdagskväll! Kram till alla... Anna

Inga kommentarer: