onsdag 9 juni 2010

Svullo I

Igår var det spagetti och köttfärssås till skollunch... gott! På eftermiddagen när alla elever hade gått hem hade vi alla kollegor en tävling... vem som bakade den BÄSTA tårtan.
Mitt lag kom tvåa men vann hela turneringen! I´m a winner!


1:a plats


2:a plats

 
Den läskigt goda ormen var mitt lag! Man kan inte vinna allt... menvivanniallafall!


3:e plats



4:e plats



Jumbotårtan... men alla tårtor var goda!

Sen på kvällen gick vi ut och åt trerätters på Kvarterskrogen Asken i mysiga Knäppingsborg i Norrköping. Till förrätt tog jag sikrom med rödlök, gräddfil och rostad brödskiva... gott!

Jag är en fisktjej, jag tar alltid fisk när jag är ute på restaurang. Men nu skulle jag bara ta deras specialare Biff Rydberg. Typ pyttipanna med oxfilé. Det var gott, verkligen utsökt kött. Men inte riktigt min typ av mat. Det var första och sista gången jag beställer det. Missförstå mig inte, det var gott! Men det kändes som om jag hade proppat i mig ett helt rör Pringlechips! Fet Fet FET och grisig! När jag nu hade beställt denna klassiska krogmiddag så tog jag crème brûlé till efterrätt. Sött, gott och lent! Ja, min mage svällde!
(alla fotografier av mig)

STOR KRAM Anna

Inga kommentarer: