torsdag 17 oktober 2019

En titt i mitt badrum...

Kom! Vi går in! Nu ska vi besöka ett av mina favoritrum i hela huset! 
För här tillbringar jag en hel del tid... en plats för hela min personlighet.


Gardiner i ett badrum? JA TACK! Det gör en enorm skillnad på hur mysigt rummet känns.
Hissgardinen i tyget Hawaii av Josef Frank har jag sytt... passar fint till Iittalas Kiwi-ljuslyktor i rosa, rött och gult.


Jag har blivit såld på det tyska högteknologiska salongsmärket BABOR.
Det grundades i Tyskland av den erkände biokemisten Dr. Michael Babor redan 1956. 
BABOR tar även sitt ansvar gentemot naturen på stort allvar.

BABORs unika 2-fas rengöring med växtoljor och örtextrakt avlägsnar vatten- och fettlösliga orenheter på huden. 
Inleder min rengöringsrutin med en rengöringsolja, BABOR Hy Öl
Följer sedan upp med Phytoactive Reactivaiting, som är vattenbaserad och djuprengör huden. 
BABOR Rose Toning Essence återfuktar och fräschar upp!
Efter en noggrann rengöringsrutin morgon och kväll ger jag min hud de bästa förutsättningarna
 att ta till sig de vårdande och närande efterföljande krämerna. 

  • BABOR HSR Lifting Extra Firming Eye Cream - Intensivt uppstramande och utslätande på partiet runt ögonen.
  • BABOR ReVersive Anti-aging Serum - Ett närande anti-aging serum för torr hud. 
  • BABOR ReVersive Anti-aging Cream Rich - 24-timmars anti-age kräm för en jämnare hud med ökad spänst och vitalitet.
Tänk på att vänja in huden när du byter hudvårdsmärke och inte börja med alla produkter samtidigt. 
Det tar ca 1-3 månader för huden att vänja sig vid nya produkter och innan du ser en tydlig förbättring.


Här står de i parad på badrumsskåpet de små pastelliga kokeshi-dockorna... hur söta?!



Även det italienska salongsmärket Davines för hårvård tar stort ansvar gentemot naturen.
Jag älskar hela deras koncept! Läs mer om det HÄR!
Jag har använt/köpt deras produkter i flera år av min hårfrissa. Men nu finns Davines tillgängligt nästan överallt. 
Nounou (barnvakt på franska) är ett närande schampo och balsam som passar mitt trötta vinterhår.
Produkterna ger mitt hår stadga, mjukhet och en silkeslen känsla.
Den lilla flaskan är ett - Ja, håll i dig nu! - ett serum för håret! 
Davines Naturaltech Renweing Serum Superactive 
Det fungerar som en intensiv antioxidant och förebyggande behandling mot ålderstecken. 
Ger en frisk och balanserad hårbotten och ett vackert, starkt och friskt hår.
En pipett i handflatan masseras varsamt in från rötter till toppar som sedan kammas igenom. Ska ej sköljas ur. 


  • Davines Liquid Spell Hair Treatment - Hjälper till att förlänga formen på ett fönat hår och skyddar mot värmestyling.
  • Davines Strong Hold Hairspray - Bästa hårsprayen för en formbar frisyr och en hållbar look med volym och struktur. 



Biotherm Eau Vitaminee har en doft av apelsin, neroli, citronblad, mandarin och grapefrukt.
  • Biotherm Eau Vitaminee Lait - En återfuktande body lotion med en frisk doft av citrusfrukter.
  • Biotherm Vitaminee Deo Roll On - En effektiv antiperspirant som håller huden torr och fräsch i 48 timmar. 


Inte utan ett bra serum och en lyxig ögoncrème... som jag tycker har effekt på fina linjer.

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Hade också ett badrumsfönster som var stort när vi bodde i huset. Där var det gardiner alltid uppsatta också.
Många fina och bra produkter som du har i ditt fina badrum.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Skönt med badrumsfönster!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så vackert badrum!

Underbar gardin! Älskar det tyget från Svenskt Tenn och det gör att du kan ha handdukar i alla de färgerna som finns i gardinen. Och visst skall man ha kristallkronor i badrum. Helt i min smak.

Kramen,

Anneli

Channal sa...

Tack! Absolut kristallkrona i badrummet✨

KRAM