söndag 20 oktober 2019

Ett dygn med Frank är bästa vitaminsprutan!

 Det var en väldigt speciell händelse i mitt liv när jag blev mormor för första gången
Det innebar att jag fick en ny roll... och fyra år har gått sedan dess. Älskar att vara mormor!


När man har kommit in i ett flow... ja, då åker tungan ut.
Superkoncentrerade målade Frank och jag sockermålningar... vi var lyriska och resultatet blev superläckert.


Hur gör man sockermålning? 
Blanda 2 dl socker och 1 dl vatten i en kastrull och koka tills sockret löst sig ordentligt i vattnet. 
Sockervattnet målas sedan ut med en bred pensel på papper. 
Gärna ett tjockare papper då tunnare papper har en tendens att bli buckliga av sockerlagen. 


Så här vackra tavlor kan man fixa med nåt så enkelt som sockermålning! 
Ett roligt pyssel som passar gammal som ung. Prova! Det är jättekul!


Vi har även lekt affär... och jag betalade med monoplopengar. 
Inte många barn som ser vanliga hederliga pengar i dessa tider med swish, kontokorts- och näthandel.


När Frank är hos mormor då följs kostcirkeln ordentligt... hahaha! 
Speciellt på lördagskvällen när vi festade på köpe-pizza, coca cola, popcorn och ostbågar. 


Så mycket glädje att få vara tillsammans med dig Frank!
Bara att hålla tungan rätt i mun... en jobbvecka till innan höstlov. Tjohoo!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhhh, vilka mästerverk att rama in.
Vilken myslördag med massor av skoj ni haft Frank och du.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! En riktig myshelg!

KRAM

Annika sa...

Sockermålning!
Nu fick jag lära mig ngt nytt! Så cool effekt det blir. Du målar med vanliga vattenfärger och det vattnet alltså?
SÅÅÅ snyggt.
OCH kul för både dig och Frank!
Mysigt ni hade!
Kramar!

Channal sa...

Alla lyckas! Det blir så fint! Du måste testa.

KRAM