söndag 6 oktober 2019

Min helg❤

Fredagsbuketten... röda liljor och skirt gräs.


Lördagmorgon - ännu fler paket att slå in till Frank... ett från gammelmormor och två till från oss.
Från den nya spisen doftade det gott... kärleksmums in the making!


Så glad för den nya spisen. Bästa investeringen med induktionshäll och självrenade ugn.


I fredags var det kanelbullar och igår kärleksmums till Frank fyraårskalas.


Kalaset var hemma hos Franks farmor o farfar... Ida och Mike hade gjort finfina och goda tårtor.
Det bjöds även på korv med bröd... ett riktigt barnkalas!


Gammelmormor fick vara med på kalaset och Frank blev jätteglad för den fina sköldpaddan från henne.


Från oss fick han en cykelkorg och ett cykellås till sin gröna cykel.
Moster Lotta och Alma... så mkt kärlek! 1000-tack för ett mysigt kalas!


Efter kalaset blev jag väldigt sugen att gå på bio. Lyckades övertala maken. En efterlängtad film!


Ja, äntligen kom vi iväg för att se Downton Abbey-filmen. 
Ett kärt återseende med familjen Crawley i sina vackra kläder. Och deras personal är hur härliga som helst. 
Fantastiska vyer över landskapet. Filmen hade en tunn story men en riktig feelgoodfilm. Älskar't!
Violets (Maggie Smith) bitska kommentarer och butlern Mr Carson är mina favoriter. 
Gillar verkligen hela produktionen som har hållit så länge!


När vi kom ut från biosalongen var det bara 4 grader ute.
Kyliga och lite småhungriga hamnade vi på CABO Restaurang som är en ”mexican fusion taqueria”. 


Vi beställde in en Cabo Tower för två... OMG, så mycket gott!
Vi fick riktigt lyxiga tacos med fräscha smaker i en skön avslappnad och mexig stämning.


Tänk, vi somnade proppmätta... och så vaknar vi hungriga! 
Simply breakfast... 
Te med honung, havregrynsgröt med clementin o pepparkakskrydda och ett kokt ägg med örtsalt.


Önskar dig min kära läsare en skön söndag!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Ett lika härligt barnkalas nr.2
Den filmen hoppas jag kommer på tv:n någon gång.
Kram Carin

Channal sa...

Full rulle! Filmen kommer säkert ut på någon av alla streamingsiter.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon,

Vilken härlig och färgglad helg! Jag älskar, älskar, älskar Maggie Smith!

Kramen och ha en trevlig måndag!

Anneli

Ninnie sa...

Å, vilken härlig helg, med många nära och kära!
..och den där frukostgröten...måste testa, jag älskar gröt till frukost..!

Channal sa...

Maggie Smith är helt underbar! Love her⭐️

KRAM

Channal sa...

Visst är det gott med gröt! Jag njuter verkligen när jag äter havregrynsgröt.

KRAM

Annika sa...

VILKEN härlig helg du har haft. Fina bilder.
Downton Abbey, en serie jag konstigt nog aldrig fastnat för. Borde nog ge den en chans igen, tror jag.
Har däremot börjat kolla in Call the Midwife på Netflix. En brittisk serie som utspelar sig under sent femtiotal och tidigt 60-tal. ÄLSKAR den!!
Men DA .. nej, jag kom aldrig in i den. MY LOSS. Serien är ju så poppis. Hörde av ett fan i grannskapet att filmen var tunn, men vacker. Precis som du skriver.
Vilken söt bild på moster Lotta och Alma. De liknar.
Kramar!

Channal sa...

Tack!! Jag är helt såld på Downton Abbey! Call the Midwife ska jag titta efter. Tack för tips!

KRAM