måndag 3 januari 2022

+7 grader och vindstilla...




Ingen dag är den andra lik på Bråviken... även gråtoner är vackra! 
Och ni skulle höra isens magiska klockspel!


En makalöst fin promenad... trots det grå täcket som omslöt Bråviken.






De här söta bilderna kom i min mobil på Nyårsafton... Frank och Alma


❤ Nyår 2022 


Och Enzo i finaste dressen som han fick av oss i julklapp.
Tack alla ni som finns i vårt liv, ni är lycka!


Nu ska vi titta på de två sista avsnitten av den brittiska TV-serien The Halcyon hotel på SVT-play.
Den är så BRA och jag bara älskar denna 40-talsmiljö... 
Musiken, frisyrierna och kläderna... och jag tänker på mina föräldrar som var unga då.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vackra bilder från Bråviken och söta bilder på era barnbarn.
Här har vi sett en film på Viaplay nu. Men din serie lät intressant så den ska jag kolla in.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Lagom med åtta avsnitt också. Se den!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Magiska bilder från Bråviken! Som konstverk!

Så fina barnbarn ni har. Underbara foton!

Jag är också svårt förtjust i tiden runt andra världskriget av samma anledning som du men även pga alla enormt spännande historiska händelser. Kollade just filmen 1939 med Helena Bergström som gick på TV. Atlanntic Crossing är en annan favorit. Ljuvligt!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack! Jag såg filmen 1939 när den kom ut 1989 och såg den nu på TV 33 år senare. Den var lika bra nu som då! Spännande tid! Sen har vi serien Vår tid är nu. Inte så länge sedan vi hade den tiden…

KRAM