söndag 23 januari 2022

Min söndag...

Så här magiskt vackert var det ikväll hos mig... älskar Stenskär och Bråviken.




Idag har vi tömt det sista hos mor och far. Nu är detta kapitel slut!



Det är 5 1/2 månad sedan jag tog min andra vaccindos. Idag fick jag dos tre! Check på det! 
Jag tror att omikron är början på slutet på pandemin,
Den sprids otroligt snabbt och väldigt många i samhället har nu ett grundskydd.
Antingen genom vaccination eller efter genomgången infektion. 
Det är stor skillnad jämfört med hur det var i pandemins början. 
Men ovaccinerade och immunologiskt nedsatta personer kan fortfarande bli allvarligt sjuka. 
Annars är omikron lindrig. Efter detta hoppas jag att vi är fria från covid!



Efter vaccineringen blev det semlepremiär för detta år tillsammans med maken.


Förra fredagsbuketten med tulpaner är fortfarande fin och väldigt fotogenique.



Kvällens middag! En närproducerad kyckling är perfekt för en söndagsmiddag! 


Krydda med grovmalen Himalayasalt, chiliflakes och citronpeppar. 
Hyvla över smör och skjuts in i ugnen i 250° i ca 35 minuter. 


Jisses vilken god och krispig kyckling som kommer ut!
Servera med sallad, ris och currysås. GOTT!


På väg hem från stan... Braviken går på högvarv.
Där tillverkas det finaste pappret... bl.a. det blanka fina pappret till franska VOGUE.





Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackra bilder över Bråviken och Stenskär.
Det är lite tungt när man plockar bort det sista från sina föräldrars hem.
Semla är så gott. Men här får man skapa sig sina egna om man ska ha någon. Jo, man kan säkert köpa på någon svenskkrog här.
Din middag såg väldigt god ut och curry var länge sedan jag använde. Så det får bli snart.
Ha en ny bra vecka nu och vi får verkligen hoppas att det går mot slutet på detta virus.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Jag hoppas att vi går mot slutet av covid. Mentalt måste jag tänka så och snart har vi vår🌸 🐦 🌱

KRAM

Anonym sa...

Så otroligt vackert!
Kan inte sluta att titta på skönheten.
Naturen är en verklig konstnär. Finns ingen
som kan konkurrera med Mother Nature.
Tack för njutningen.

Ruth i Virginia (kyckling med curry är en favorit)

Channal sa...

Tack! Söndagskvällen var verkligen som ett stort konstverk. Vår planet är ett mästerverk!
Kyckling, ris o curry är även en favorit hos mig.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Mums med semla!

Och så vackra bilder från din del av Sverige. Tulpaner fotar jag ihjäl mig på. Just för att de är så otroligt fotogenique som du skriver :-)

Dina föräldrars hus är en riktig karamell. Älskar färgerna och kan bara tänka mig att de hade så fin inredning med de där väggarna. Vackra och mjuka färger. Många svenskar har mest vitt.

Det måste kännas jättesorgligt och konstigt att lämna allt det där bakom er och att det liksom inte skall finnas i era ägor längre. Så synd att inte någon av er i familjen kunde tänka sig att ta över det och bo där.

Ha det gott!

Varm kram,

Anneli

Annika sa...

Bilderna!!
De är som om Tove Jansson skulle vara med i spelet. Tänker på både den specialmuminmugg som vi bägge har + Sommarboken.
Underbar ö det där!!!

Och sen att tömma dina föräldrars lägenhet ...
SÅ så sorgligt ... Såg det ju på Insta :-(. Men det kanske ändå känns skönt att ha just det tunga avslutat nu.
Hoppas det.

Måtte covid ta slut, känner mig lite mörkare till mods än du. MEN hoppas du har rätt!!!

Varma varma kramar från mig!!

Channal sa...

Tack! Varje kväll är magiska just nu! Fotar ihjäl mig på kvällshimlar och tulpaner. Känns avslutat o bra nu med dödsbot. Var mkt tuffare för ett år sedan. Har bearbetat detta länge. Vi har så många underbara minnen.

KRAM

Channal sa...

Tack! Naturen är fantastiskt! Nu känns det bra att mitt föräldrahem är avklarat, ett år har gått sen mamma gick bort. Men ibland kommer det över mig. Jag är säker på att vi ser slutet på denna pandemi! Längtar!

KRAM