lördag 15 januari 2022

Min första arbetsvecka är avklarad.

Morgnarna har varit såå tunga... gäsp! Men veckan har gått jättefort! 
En bra vecka fast jag har varit TRÖTT när jag har kommit hem.


Bråviken igår - den 14 januari - på väg hem från min första arbetsvecka 2022.

Igår kväll var det ett fantastiskt norrsken över Kolmården! 
Men jag låg och sov!! Inte första gången jag missar det. 

Idag är det tulpanens dag! Tulpanen är en av mina favoriter... en älskad blomma!


Fredagsbuketten... och vackra primulas... älskar't!



I torsdags var det Tjugondag Knut och då ska julen ut!
Tomtarna plockade jag undan efter nyår... men idag har vi dansat ut julen bara maken och jag!
Tjohoo... Räven raskar över isen, Karusellen - Jungfru skär, Vi äro musikanter, 
Uppå källarbacken, Så går vi runt om ett enerissnår, Små grodorna, Björnen sover, 
Morsgrisar är vi allihopa, allihop och Lunka på, lunka på! 


Julgransplundringen som jag hade planerat att ha idag fick vi ställa in!
Fiskdammspåsarna till alla våra barnbarn ligger nu i linneskåpet till ett annat tillfälle.
Alma har feber och är sjuk. Även Inez och hennes pappa är sjuka! 
Det är sådant man får räkna med i januari. Trist men, men... 
Nu har vi i alla fall slängt ut granen och packat ner adventsljusstakarna och stjärnorna!


Hej då fina julgran!
Nu spirar det vår här hemma! Även ute kändes det som vår idag och jag hörde talgoxen!



I natt ska jag hålla mig vaken och titta efter norrsken... men först i kväll Stjärnorna på slottet.
Önskar dig en fin lördagskväll min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen härliga vårblommor du köpt. Jag köpte ingen tulpanbukett igår på marknaden. För den förra jag köpte var inte bra. De slog aldrig ut utan vissnade bara ihop.
Har förstått att det är många som är sjuka nu när vi pratar med vår flock i Sverige.
Ha en fin söndag och hoppas du såg norrsken.
Jag tyckte Stjärnorna på slottet var sådär igår.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Det är skillnad på lokalt odlade tulpaner mot dem som kommer i lastbil från Holland. Ja, mkt sjukt!! Nu vill jag ha blåsippor och vår! Stjärnorna på slottet var ok men värden var så speedad!!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Så vackra bilder och vackra blommor hos dig i vanlig ordning. Jag gillar dina julgransornament skarpt. Så fina och härliga. Kulan, är det Kajsa Kavat?

Trist med den inställda julgransplundringen. Men det är ju sådana tider nu. I fredags var 18 av våra lärare på skolan sjuka, vabbade, eller satt i familjekarantän.

Jag har också varit helt slut den här veckan. Man är nog ovan, precis som mina högstadielever som har vänt på dygnet under lovet.

Varm kram!

Ha en fin söndag och trevlig arbetsvecka sedan. Nu går vi mot ljusare tider och sex veckor till Sportlovet. We can do this!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! TACK! Blommor piggar upp och snart har vi ju sportlov, LER! Vårterminen går fort! Tuff start med så många sjuka. But, we can do this!

KRAM