lördag 1 januari 2022

Gott Nytt ÅrđŸ„‚đŸŸ✨💖

KĂ€ra vĂ€nner! Nu har vi skĂ„lat in det nya Ă„ret och tackat av 2021! 
Jag Àr glad att 2021 slutade bÀttre Àn det började.
Förhoppningsvis blir 2022 mycket bĂ€ttre Ă€n 2020 och 2021. 
En av de saker som jag ser fram emot inför 2022 Àr en hÀrlig vÄr med sol och vÀrme.


Willkommen, bienvenue, welcome till Cabaret
Vi klev in pĂ„ Kit Kat Klub och lĂ€t vĂ„ra bekymmer försvinna. 




Utanför blĂ„ste vinden snĂ„lt och kallt. 


Äntligen har jag fĂ„tt uppleva Dramaten! 



Cabaret, vilken förestĂ€llning! Vilket dygn... vilken upplevelse... vilket avslut pĂ„ 2021! 
Berns och Dramaten pÄ en och samma gÄng!


JA! Dagen innan nyĂ„rsafton tog vi tĂ„get upp till huvudstaden! 
Vi var pĂ„ vĂ€g till ett fantastiskt hotell mitt i Stockholm mittemot Dramaten. 

Berns, ett anrikt trendigt boutiquehotell. 


Vi checkade in med stil. En vĂ€lkomstdrink och frukt pĂ„ rummet! 


Berns historia strĂ€cker sig tillbaka Ă€nda till 1863, vilket Ă„terspeglas i den anrika hotellbyggnaden. 
Berns har jag fantiserat om sedan jag var liten... guld, rött sammet och kristallkronor.



Den eleganta matsalen Àr precis sÄ som jag drömde om som sjuÄring. Den berÀttar sin egen historia.
Vi slog oss ned till bords under kristallkronorna och dĂ€r bjöds det pĂ„ fantastiska asiatiska smakupplevelser. 





Dagen efter teaterbesöket flanerade vi runt lite i Stockholm innan det var dags att hoppa pĂ„ snabbtĂ„get hem. 







VĂ€l hemma hamnade vi i köket och fixade nyĂ„rssupĂ©n tillsammans. 


Vi fick en lugn, skön och jÀttegod NyÄrsafton maken och jag!



FörrĂ€tt🌟
Frasig rÄraka, rom, grÀddfil, hackad rödlök, dillkvist och en citronskiva till ett glas champagne.

VarmrĂ€tt🌟
Grillad lammrostbiff, brysselkÄl och pakchoi med ugnsrostad potais och rödvinssÄs. Dryck, portugisiskt rödvin.

EfterrĂ€tt🌟
Limepannacotta, limemarinerade jordgubbar och stora frÀscha hallon.





Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket fantastiskt och mysigt avslut pÄ 2021 ni hade.
Gott Nytt År.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Vi fick verkligen ett fint avslut pÄ Äret!

KRAM

Razzy sa...

Dramaten Àr bland det vackraste som finns i teatervÀg och Berns Àr sÄ hÀftigt med all sin historia. Underbar tid ni fick i huvudstaden. God fortsÀttning pÄ 2022 frÄn skÀrgÄrden.

Channal sa...

Kan bara hÄlla med! SÄ vacker miljö. God fortsÀttning och KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Men vilket underbart nyÄrsfirande ni har haft, i flera dagar dessutom! SÄ vackra bilder frÄn Stockholm. Berns Àr magiskt och det Àr en speciell kÀnsla att fÄ gÄ pÄ Dramaten. SÄ anrikt och sÄ mycket historia i vÀggarna.

En gÄng fick jag tillfÀlle att besöka Dramatens kostymförrÄd. Otrolig upplevelse och i alla klÀder satt det lappar dÀr det stod vilken skÄdespelare som haft plagget och i vilken uppsÀttning.

Nu vill jag ocksÄ se Cabaret!

SÄ fint ni dukat hemma till nyÄr, och vilken underbar mat! Du kan du!

Varm kram och ha en fin dag!

Anneli

Channal sa...

Tack! Min dröm var att fÄ jobba i ateljén och fÄ skapa teaterkostymer. Lyckos som har varit dÀr. Cabaret hade en mörk och ett allvarligt budskap. Jonas Malmsjö var fenomenal. Har tidigare sett Cabaret och dÄ var det mer glitter o glamour!

KRAM