onsdag 29 december 2021

Sol inne, sol i hjärtat och sol i sinnet...

Men ute är det femtio nyanser av grått och termometern står på nollan.

Vi har haft Frank och Alma här i 1 1/2 dygn... full fart med massor av mys!

Här sitter vi och äter frukost tillsammans... - Åhh Alma asså, säger Frank!


Perfekt kramsnö för att göra STORA snöbollar!



Vi hann göra massor av roligt... rita, leka i snö, fika, bada m badbomb, läsa böcker, busa, 
titta på Disney's senaste film Encanto till chips & ostbågar.
Och äta mat såklart - igår Mac Donald's... idag spagetti och köttbullar!


Alma beundrar pepparkakshuset... Frank frågar om han kan får äta upp det!


Så här rödblommig blir man om kinderna när man har varit ute och åkt pulka med bonusmorfar.


Årets pepparkakshus...



Imorgon ska maken och jag till huvudstaden... känns både och... men vi kommer hålla avstånd.




Allt gott till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi var också ute i snön igår och rullade snöbollar för en snögubbe och en snölykta.
Ha en bra dag i stora staden.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! En snölykta får jag göra när jag kommer hem. Det är så fint!

KRAM

Anonym sa...

Ni har verkligen haft kul, men det är tröttsamt
att hålla i gång med barn i den åldern.
Jag myser åt namnen Alma och Frank. Min käre
make hade en farbror, som hette Frank och frun -
gissa - hette Alma. Han var tandläkare, och hon
var värdinna. Vi ärvde deras silverware.

Gott Nytt År i Stockholm.

Ruth i Virginia

Razzy sa...

Va härligt ni har haft med barnbarnen. Så mysigt att få rå om dem ett tag. Hoppas ni får en härlig dag i vår vackra huvudstad. Kram Eva

Channal sa...

Tack! Två roliga men olika dagar! Strax ska vi gå ut på restaurang!

KRAM

Channal sa...

Tack! Gott Nytt År Ruth🥂✨ Lite kul sammanträffande! Fina namn Frank och Alma. Namn som funkar världen över! Haha, jättemysigt att ha dem hos oss! Fullt ös!

KRAM