lördag 11 december 2021

Hej alla vackra själar!

 Här är det fullt ös medvetslös. Ja, det händer galet mycket just nu!

En hel del trevligheter såklart så det är inte bara en massa måsten. Men jag ÄR trött!

I måndags hade vi en liten julfest på jobbet... jultallrik och Jeopardy. Haha, vi lärare gillar frågesport!



I torsdags, den 9 december var det Anna. Båda min och Lottas (min yngsta dotter) namnsdag. 

Vi har nämligen samma namn... LER!

Anna Charlotta är jag och Charlotta Anna Lovisa är min Lotta!

Min farmor hette Anna Lovisa... min mormor hette Ida Charlotta (precis som min äldsta dotter).

Firar ni namnsdagar? Det gör vi! Så det blev en mysig Anna-fika.

En efterlängtad namnsdagspresent var de två första avsnitten av And just like that - Sex and the City.

Verkar lovande! Men Samantha (Kim Catrall) är saknad. Lite märkligt sätt som de skrivit ut henne från serien.

Dialogen mellan Carrie och Miranda kändes som om det var på riktigt.

Info. för dig som har missat! Det har skurit sig mellan Sarah Jessica Parker och Kim Catrall irl.

Igår var det Nobeldagen, den 10 december. Varje år uppmärksammas det på min skola... 

Det delas ut fina priser och diplom för Bästa kamrat och till bästa elev i fysik, kemi, biologi och svenska  i åk.6.


Trerätters middag till sexorna och i år fick jag äran att vara drottning för en dag. Lånade Almas tiara.

Ett ovärdeligt minne för våra sexor och det är alltid femmorna som serverar, ordnar och fixar med allt.

Här är det femmor som förbereder inför minglet till sexorna... så fina!

Lördagsmiddagen... det finns rätter som vi ständigt återvänder till.

Som den utsökta Wallenbergaren. Här med potatispuré och citronstekt brysselkål. 

Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Ninnie sa...

Grattis i efterskott på Anna-dagen! När jag var barn firades alltid namnsdagar -jag brukade bli firad den 25 november på Katarinadagen.
Vi har också namn som återkommer i familjen. Två av våra barn heter Emil, en i tilltalsnamn o en i mellannamn, och mitt första barn har Emil som mellannamn. Min morfar hette Emil!

Vilket festligt Nobelfirande på din skola! Vi uppmärksammade också Nobel på förskolan igår. Barnen fick göra experiment, och sen fick alla medaljer med guld och glitter. Som alla barn hade på sig resten av dagen!

Ha en fortsatt fin helg!

Ninnie sa...

...mitt första BARNBARN (Vilmer) ska det vara-som har Emil som mellannamn!

Channal sa...

Tack! Den 9 december var nästan som en födelsedag för mig under min uppväxt. Min mellan bror heter Emil precis som min farfar gjorde. Ett fint namn!

Kul och viktigt att Nobeldagen uppmärksammas. Kanske vi har en liten kommande Nobelpristagare i våra barngrupper.

KRAM

Channal sa...

Haha inte lätt att hålla ordning på alla namn😇

Kram igen!

Mamma C sa...

När våra barn var små blev det lite firande på deras namnsdag, men inte nu längre. Nu är det bara grattis sms som vi skickar till varandra.
Vilken trevlig dag på er skola.
En fin 3:de advent till dig.
Kram Carin

Channal sa...

Jo så är det nog mer här också! Ett grattis-sms gör alltid någon glad! Det är festligt med Nobel. Men nu är det över tre år sedan det firades på TV!

Tack, detsamma till dig! KRAM

Annika sa...

Grattis i efterskott på namnsdagen! När jag var liten så brukade farmor ibland fira min namnsdag på Anna-dagen. På den tiden fanns inte Annika i kalendern och hon tyckte det var orättvist jämfört med andra som hade två namnsdagar så eftersom Annika är ett diminutiv av Anna körde hon på den dagen istället.

Roligt med ert nobel-firande. Alldeles lagom glammigt!
Kram!

Channal sa...

Tack! Grattis till dig också lilla Anna! Haha absolut alldeles lagom glammigt! En fin tradition!

KRAM