tisdag 21 december 2021

Årets mörkaste dag... midvintersolståndet.


Lillebror från "Karlsson på taket" - Ilon Wikland

I Kiruna går inte ens solen upp idag... en tröst är att från och med imorgon går vi mot ljusare tider.
Nu har jag gått på jullov! Har haft en jättemysig dag på stan tillsammans med mina flickor Ida och Lotta.
Till kvällen har jag gjort Västerbottensill och stekt inlagd strömming... mmm... gott!

Kvällens soundtrack...



Vilken fullmåne vi hade i söndags... fascinerande! 
Nu är det bara tre dagar till julafton... 
Allt ljus på dig min kära läsare

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Annika sa...

Ja, nu är det mörkt! Men du vet vad psalmen säger - "Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Vi ser ju inga stjärnor där intet mörker är..." Snart är går det mot ljusare tider igen, tiden rusar iväg. Under tiden vilar vi och vänder oss innåt och tar det lugnt.
Kram!

Channal sa...

Tack! Vacker psalm🙏🏻 Den här tiden på året borde jag gå på sparlåga!

KRAM

Mamma C sa...

Det är skönt att det vänder nu och ljusare tider är på väg.
Ha ett skönt jullov nu.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Nu ska jag njuta av ledigheten! Städa, laga mat och pynta!

KRAM

Annika sa...

Skön tid på året detta.
Mörkret stör mig inte heller. Men visst är det symboliskt då det vänder.
I måndagskväll såg jag den vackraste månuppgång jag sett. Det var helt OVERKLIGT, som ett redigerat foto. Jag hade bara min mobil, och dessutom KÖRDE jag bil. MEN den månuppgången var närapå det finaste jag sett i månuppgångsväg.

Anna, önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!
KRAMAR i massor från mig!!

Channal sa...

Såg den också! Jättemåne… så vackert!
God Jul o Gott Nytt År till dig också Annika!

KRAM