fredag 17 december 2021

Jul, jul strålande jul!


Idag fick jag svar på mitt covidtest, negativt... så skönt!
Flera skolor har distansundervisning i min stad... och min skola stängde ner f.o.m. idag.
Så många lärare/personal/barn som är sjuka så det går inte att bedriva undervisning.
Såg i en notis att det är rekord på Vabb just nu också. Precis det här varnade de om.
Eftersom det inte var några sjuka förra året så skulle influensavågen komma nu istället.
Skolan är inte nedstängt på grund av covid utan på grund av vanlig influensa/förkylning... jobbigt! 
Efter en bra termin blev det ett trist avslut på Ht-21. När ska vi se ljuset...


Om du börjat känna av julstressen så skulle jag vilja be dig sätta dig ner en stund. 
 Julen har ju en fantastisk förmåga att få oss i ett stressläge 
trots att den ska vara en tid för lugn, ro, eftertanke och inte minst samvaro! 
Glöm inte att pyssla om dig själva så här inför julstöket! Lova mig det... önskar dig Julefrid!


Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Annika sa...

Skönt att du inte hade Covid (även om flunsan och förkylningar också kan vara jobbiga att dras med) men trist att ni missade alla julevenemang med skolan :(.

Nej, jag är helt för minimal julstress! Min bästa julsång för det är nog Koppången som liksom fångar det stillsamma och tankfulla. Den och ett tänt ljus och en kopp te=julstämning utan julstress!

Kram och krya på dig fort!
Annika

Mamma C sa...

Så skönt att höra att du bara hade en vanlig förkylning.
Hörde här från en vän vars fru jobbar på skandinaviska skolan här. Att den har varit stängd över en vecka nu och att de kört distansundervisning. Det var visst föräldrar till barn som hade covid.
Ha en fin helg nu.
Kram Carin

Channal sa...

🙏🏻 ja, det var skönt men synd att det inte blir någon julavslutning i skolan. Nya tag vy-22! Låter som en lugn och stillsam jul! Jag kör på lagom!

KRAM

Channal sa...

Verkligen skönt! Så trött på alla sjukdomar och distansundervisning! Men vad ska man göra? Det är ju bara att anpassa sig. Suck…

KRAM

Ninnie sa...

Underbara vinterbilder, vatten, is och sol -magiskt vackert!
Så underbart att bo nära vatten!
Skönt att höra att du mår bättre, och att det inte var covid. Ha en fin helg!

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig!

Just nu Melodikrysset här hos mig😙
KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Och så skönt att du inte hade covid och att du nu kryat på dig.

Så vackra bilder. Här har vi is på sjön och en skridskobana är nu upp-plogad.

Klokt att stänga ner. Tänk att vi skall köra måndag, tisdag nu innan vi får ta lov. Vi skall göra julkul med alla elever i två dagar och får släppa hem klasserna på jullov först på tisdag eftermiddag. Galet i min värld, för vi har också en massa elever hemma och sjuka.

Ha det gott!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack, visst är det vackert! Ja, det är ett bra beslut! Hoppas på friska tag Vt-22. KRAM