torsdag 27 januari 2022

HelĂ„rskoll 2021đŸ™đŸ»❤

Via fb har jag bestÀllt Ärsböcker av mina bilder frÄn Facebook.
 Jag blev supernöjd med fotoböckerna och alla bilder kom i kronologisk ordning med datum. 


 Fina minnen samlade i varsitt album frĂ„n pandeminĂ„ren 2020 och 2021. 
NÀr jag blir pensionÀr ska jag sÀtta ihop Ärsböcker frÄn mina bloggÄr.

En bild sÀger mer Àn 1000 ord. HÀng med!
đŸ€ januari đŸ€


Ett Gott Nytt 2021 och en stark lÀngtan efter ett covidfritt Är... men sÄ blev det ju inte.


Min Ă€lskade mamma somnade in den 14 januari fem dagar efter pappas födelsedag. 
Det kÀndes sÄ fint att jag fick hÄlla hennes hand nÀr hon tog sitt sista andetag.
Det var inte bara en ren tillfÀllighet att jag var dÀr hos mamma just dÄ.
Det finns en mening med allt! 
Genom en kedja av hÀndelser var jag dÀr... hon vÀntade pÄ mig.

Johanna med familj flyttade till Sverige frĂ„n Frankrike. 
TÀnk, nu har de bott hÀr i ett helt Är och trivs sÄ bra!



❄️ februari ❄️


Februari bjöd pÄ en fantastisk is pÄ BrÄviken.


Den 5 februari var det mammas begravning. Snart ett Ă„r sedan! 
Tulpaner i alla fÀrger med videkissar och en körsbÀrskvist... det var sÄ vackert vid hennes kista.
Hipp Hipp Hurra, min Lotta fyllde 26 Ă„r den 23:e! Hon bjöd pĂ„ tacos hemma hos sin pappa. 
Vi hade kul i pulkabacken och vi gick ut till StenskÀr och fikade vid solnedgÄngen.




đŸŒŒ mars đŸŒŒ


Mamma - mormor - gammelmormors favoritblomma var tussilago.


 Mamma skulle ha fyllt 96 Ă„r den 17 mars.
Det kĂ€nns sĂ„ trĂ„kigt att vi Ă„ret innan inte fick fira hennes 95-Ă„rsdag med stort kalas. 
Precis nÀr vi skulle ha det stÀngdes allt igen för covid. TUNGT!!
PremiĂ€rfika nere vid vĂ„rt sommarbo och primula i krukorna piggade upp. 
Gullungarna hemma hos oss var/Ă€r verkligen det bĂ€sta lyckopillret! 

🍃 april 🍃



Maken fyllde jĂ€mt sĂ„ efter jobbet pĂ„ hans födelsedag 
överraskade jag honom med picknick till vacker utsikt över BrÄviken.


Trevligt och kul kusinbesök av Elsie och Lina... det betydde jÀttemycket för mig!


Blev Àven en födelsedagslunch till maken pÄ Stegeborgs hamnkrog.
Och Ànnu mer födelsedagskalas! Hipp Hipp Hurra!
Theo fyllde 8 Är och Inez 5 Är. De firade tillsammans ute i solen i SvÀrtinge.
BlÄtt, blÄtt med blÄsippor vid marmorbruket och ett skönt pÄsklov med Àggjakt för barnen.


🌾 maj 🌾


Mammas urnsÀttning i Oxelösund... det blev en fin solig vÄrdag.



PremiÀr med ett glas rosé ute pÄ Pappa grappas trappa för att fira min födelsedag.
Efter det blev det femrĂ€tters middag pĂ„ fina restaurang Gin och övernattning pĂ„ The Lamp Hotel. 
Ute i naturen och i parker var det översĂ„llat med vĂ„rblommor... Ă€lskar't! 
Det Àr verkligen lycka nÀr vitsippor, gullvivor, körsbÀrsblommor och rhododendron blommar.
Maken blev bjuden pĂ„ en fin födelsedagsmiddag av sina kollegor i grannstaden. 
SÄ vi fick en övernattning pÄ mysigt hotell i Gamla Linköping efter festen.
Maken och jag slog ihop vÄra födelsedagar och hade en fest för vÄra barn hÀr hemma.



☀️ juni ☀️

Dags för ett hĂ€rligt sommarlov! 
Min bild prydde omslaget pÄ lokaltidningen KolmÄrdsnytt. Kul!



Vi samlade ihop slÀkten och hade en minnesstund för mamma i min Àldste brors trÀdgÄrd.
Det blev massor av barnskratt precis sÄ som mamma hade velat ha haft det!


Hipp Hipp Hurra! Luna fyllde 4 Ă„r och hade kalas hemma hos oss.
Mike fyllde Är och bjöd pÄ tÄrtkalas pÄ deras balkong.
Vi bjöd Mikes förĂ€ldrar hem till oss pĂ„ midsommarafton. 
Sen följde helt fantastiska dagar pÄ Marstrand och ett roligt dygn i Göteborg.
MĂ„nga bad i Skogstora och nere vid vĂ„rt sommarbo! 




đŸŒș juli đŸŒș


Maken och jag bilade ner till Österlen dĂ€r vi upplevde underbara dagar! 
Vi saknade inte Grekland 20/21.


Ida och jag fick en ljuvlig heldag med yoga pÄ Maurittzbergs slott.
Hann ocksÄ med ett besök till SmultronstÀllet i Söderköping med Frank, Alma, Lotta och Ida.
Min Àldsta bror fyllde jÀmnt och bjöd pÄ ett jÀttetrevligt kalas i deras trÀdgÄrd.
MÄnga lÄnga lata sköna dagar nere vid vÄrt sommarbo...



đŸŒ» augusti đŸŒ»


Min Ida Àr en vuxen kvinna... bÄde fru och mor. Hon blev 32 Är den 8/8! Nyper mig i armen!


Skolan startade efter ett lĂ„ngt skönt sommarlov! 
Hela augusti bjöd pÄ sommardagar nere vid vÄrt sommarbo efter jobbet!
Vi blev bjudna till Annika och Leifs sommarstuga. 
De bjöd pĂ„ sĂ„ mycket gott! Vi fick ett supermysigt dygn. 
2021 var ett riktigt pelargonĂ„r... de blommade och var sĂ„ fina! 
Vi fick Àven en riklig skörd med gurkor och tomater!
Vi blev ocksÄ bjudna hem till makens gamla kollega och dÀr fick vi en trevlig kvÀll.
Innan sommarlovet var slut hade vi en mysig sommarfest för alla barnen.



🍂 september 🍂



Alma - mormors lilla hjÀrta fyllde 3 Är! Hipp Hipp Hurra!
Maken och jag firade vÄr bröllopsdag den 9/9 pÄ The Lamp med riktigt god mat.
Mina rosor och dahlior blommade otroligt fint... och dagarna var ljumma.
Vi njöt av flera middagar pÄ vÄr balkong under helgerna.
Och sÄ kom kulturnatten och en jÀttetrevlig kvÀll tillsammans med vÀnner pÄ fina Tullhuset Sea Club.
Vi var pÄ lökfestival och köpte flera extrafina tulpanlökar... och snart kommer de titta fram. SpÀnnande!


🍁 oktober 🍁


Det var en varm och vacker höst... t.o.m. rosorna blommade för fullt!


Frank - mormors stora hjÀrta blev helt plötsligt 6 Är! Hipp Hipp Hurra!
Vi hade törstat efter kultur och Àntligen fick vi gÄ pÄ teater och se den jÀttefina uppsÀttningen av Amélie.
Vi hade halloweenparty hÀr hemma för alla vÄra gullungar! Det uppskattades!
Jag planterade massor av krokuslökar vid mina förÀldrars grav. Hoppas verkligen de kommer upp nu i vÄr.
Maken och jag unnade oss en god trerÀttersmiddag pÄ VirÄ Bruk.

☔️ november ☔️



Äntligen höstlov efter en intensiv termin. 
Maken och jag fick hĂ€rliga dagar dagar pĂ„ vackra Gotland. 
Vi hade Frank och Alma pĂ„ lovet och  besökte populĂ€ra Flygvapenmuseet.
Och vi fick Àntligen gÄ pÄ en efterlÀngtat konsert med Bo Kaspers orkester.
Maken firades pÄ Fars dag hemma hos hans yngsta son Petter.
Mitt förĂ€ldrahem blev snabbt sĂ„lt till Stockholmare... 
PĂ„ Alla Helgona samlades vi syskon vid mors och fars grav.

☃️ december ⛄️



VĂ€lkommen till vĂ€rlden sötaste lilla Lars Enzo! 
Hipp Hipp Hurra till vÄran lilla kavata Lilly som fyllde 3 Är!
MusikhjÀlpen kom till i stan och hela Sverige bidrog med 54 miljoner kr till en vÀrld utan barnarbete.
 Och jag fick vara drottning för en dag pĂ„ skolans Nobelmiddag.
Det blev precis som jag önskade... en lugn, mysig och fröjdefull jul med de mina!
Maken och jag Ă„kte upp till Stockholm och gick pĂ„ Dramaten och sĂ„g Cabaret. 
Vi bodde och Ät tjusigt pÄ Berns.


Dramatisk halo pÄ himlen pÄ skolgÄrden... en hÀftig syn i december!


Med glĂ€dje ser jag fram emot 2022... 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

FrÄn Glam till Damm sa...

Underbara bilder, fina minnen och varma ord.

Vilken jÀttefin Ärs-koll och sÄ roligt att det gÄr att bestÀlla sÄdana dÀr böcker frÄn FB.

Du Àr en helt otrolig fotograf.

Varm kram och ha en fin kvÀll!

Anneli

Mamma C sa...

Vilka fina böcker du bestÀllt frÄn Ären 2020-21.
Ha en bra fredag.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Anneli! Det rekommendera jag dig ocksÄ att göra som har sÄ mÄnga fina bilder pÄ fb. Kul att ha och sitta och blÀddra i nÀr det kÀnns lite tungt!

KRAM

Channal sa...

Tack Carin! Detsamma till dig! KRAM

Annika sa...

SÅÅÅ kul att se!!
Tack för att du gjorde en krönika. VET ju hur lÄng tid det tar.
SÄ roligt att fÄ ta del av!
SÄ mÄnga vackra bilder.
Sorg och glÀdje.

Jag Àr sÄ inaktiv pÄ FB sÄ just sÄdana böcker jag kan inte göra. Men det gÄr ju pÄ annat sÀtt. Det blir sÄ otroligt fint, och Àr Àven roligt, med fotoböcker!

SĂ„ trevligt att de del av ditt Ă„r!

Kramar!!

Channal sa...

Tack! Ja, det tar tid! Brukar ta ett halvÄr i taget men nu blev det inte sÄ 2021. Blev mer lite uppstaplat vad som hÀnt. Kul att bli pÄmind.

KRAM