onsdag 5 januari 2022

NyĂ„rstulpanernađŸŒ·

NyÄrstulpanerna en vecka gamla blir bara vackrare och vackrare...

Ja, Jisses! Dags att Ă„ter ladda festbatterierna, idag Ă€r det ju Trettondagsafton! 
Men det blir en lugn kvĂ€ll bara maken och jag... sĂ„ skönt! 
Tidigare idag var jag tillsammans med Lotta, Ida, Mike, Frank och Alma.


NÀr Lotta och jag kom var Frank utklÀdd till Harry Potter och Alma till en enhörning.
Alma hon sminkade sig med precision medan Frank och Lotta körde TV-spel.
Det blev Àven lite lunch... vi fick en mysig förmiddag.


1 januariđŸŒ·tulpanbuketten dagen efter nyĂ„rsafton.

KÀnns frÀscht med rosa tulpaner bland allt rött... alltid lika spÀnnande att följa dem ocksÄ.
Bjuder pĂ„ rosa tulpanbilder frĂ„n dag tvĂ„, fyra och sex... och vita hyacinter. 



januariđŸŒ·


Andra omgĂ„ngen vita hyacinter sedan advent... 
Snart hamnar det primula i roliga fĂ€rger i prins Eugen-krukan. 



TrettondagsaftonđŸŒ·đŸ„‚✨


 Nu Ă€r det sex dagar sen tulpanerna kom in och de Ă€r stora som rosa nĂ€ckrosor... sĂ„ vackra! 



IkvĂ€ll blir det CrĂšme Ninon - grön Ă€rtsoppa, gratinerade havskrĂ€ftor och bubblig Cava.
TvÄ superlÀttlagade matrÀtter men ocksÄ hur festliga som helst!

Desserten blir en rad goda ostar som sköljs ner med ett riktigt gott rödvin! 
Var tredje svensk har visst gÄtt upp i vikt under pandemin... jag Àr en av dem!

Idag sken SOLEN!




Önskar dig min kĂ€ra lĂ€sare en fin Trettondagsafton!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu lÀngtar jag efter en riktig bukett blommor pÄ bordet hos mig med.
Vilken mysig förmiddag du haft.
HÀr ska jag ta den tredje sprutan ikvÀll, sÄ nÄgon mysmiddag med gott att dricka till blir det inte.
Ha en fortsatt fin trettondagsafton.
Kram Carin

Channal sa...

HÀrligt! Min tredje blir om nÄgra veckor! Du kan sÀkert unna dig nÄgot gott ocksÄ.

KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Åh, tulpaner...SĂ„ vackra. De ger mig vĂ„rkĂ€nslor och drömmar om knoppar, vĂ„rsol och takdropp.

Nu ska det bli skönt att slÀnga ut julen faktiskt.

I morgon fredag börjar vi lÀrare i Mora jobba igen.

Varm kram och njut av de sista dagarna pÄ jullovet.

Anneli

Channal sa...

Visst Àr det hÀrligt med tulpaner! Tomtarna stÀdades bort pÄ nyÄrsdagen. NÀsta helg har vi julgransplundring. DÄ dansas julen ut! Imorgon blir det planering hemifrÄn/digitalt inför vÄrterminen och pÄ mÄndag kommer eleverna.

KRAM