fredag 24 november 2023

Fredag kära vänner!


Så här vackert var det vid Bråviken idag när jag åkte hem. Soligt och 0°C.
Det är så trögt att komma upp på mornarna... vill bara krypa under täcket och sova en liten stund till.
Men bara jag kommer iväg och är på jobbet känns allt mycket lättare. Blir GLAD på jobbet!


Sen älskar jag fredagskänslan som ni vet... och fredagsfikat på jobbet!
Efter jobbet mötte jag maken och vi tog en lättlunch tillsammans.
Efter det åkte vi till VW Bilförsäljare i stan. Nu har jag haft min Id3 VW i tre år!
Älskar den bilen. I natt kostade det 1 kr att ladda den. Det är bra! Id3:an är jättekul att köra också.
Men i slutet av december ska ska jag få en Id3 Pro, WOW! Ännu finare! Skrev under alla dokument idag.
För tre år sedan när jag såg en lika dan bil som min hajade jag till. 
Idag är det jättevanligt att möta en systerbil. Id3 och Id4 är Sveriges vanligaste elbilar. 
Fast jag tycker att Tesla känns mer som dagens Svenssonbil.



Min vecka har varit bra... veckorna går kusligt fort och jag tycker att mörkret är jobbigt.
De timmarna solen lyser är guld värda! Bästa lyxen! Brukar tänka att jag inte bor i Kiruna i alla fall.
Idag gick solen upp 09.30 och ner 13.18 i Kiruna. 3 timmar, 48 minuter och 6 sekunder DAG!
Dagslängden i Norrköping var 7 timmar, 14 minuter och 34 sekunder... HÄPP!





Kolsvart ute nu när jag tittar ut genom fönstret... mysigt att få boa in sig här hemma.
Vi har ätit jättegott, tänt massor av ljus och lyssnar på skön fransk musik ur högtalarna. Mysigt!


Imorgon har jag massor av roligheter att se fram emot. Kvinnofrukost och julmarknad.




Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej och trevlig fredag!

Så fina bilder. Jag håller med om att mörkret känns jobbigt. Man får plocka fram lite juleljus.

Underbart med en elbil. Tesla fanns det hundratals av i Kalifornien. Priset på elbilar är inte lika höga där.

Ha en riktigt fin kväll.

Kramen,

Anneli

Mamma C sa...

Här går solen upp 07:53 och ner 17:45 nu. Så jag har nästan 10 soltimmar om dagen. Tänk att på i Kiruna 🙈😬 hemska tanke.
Så fina bilder över Bråviken.
HA en skoj lördag nu.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Levande ljus och ljusslingor piggar upp i mörkret. Maken ska fixa en adventsgran som lyser upp i trädgården. Väldigt nöjd med min elbil och det kryllar av Teslor, Poolstar och id4:or här nere. Fin kväll till dig! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Det är soligt och vackert men kallt. Tio timmar SOL! JA TACK! Snart har Kiruna polarnatt! Natt hela dygnet, brrrr! Fin kväll till dig! KRAM