tisdag 26 december 2023

God fortsättning❤

 Vill jag önska dig min kära läsare! 
 Här kommer min julafton!


Julaftonsmorgonen när jag drog upp rullgardinen!
Solen steg upp så klar och skön och spred guld i skyn från sin mörka slummer... 

Morgonstund har guld i mun!



Vi åt tomtegröt och en skinkmacka till frukost. Till morgonkaffet öppnade vi våra julklappar.


Maken blev glad för boken "Jävla karlar" som vann Augustpriset i år.
Han gillade inte titeln men han är nyfiken på boken. 
Andrev Walden som har skrivit boken är en Norrköpingsgrabb. 
Alltid kul om man känner igen miljöerna i boken.



Han fick två julklappar av mig... en skotskrutig flanellpyjamas också. Jättefin!
Vet ni vad? Jag fick också en rutig pyjamas haha och ett 500-bitarspussel av maken.

(Idag har jag gått i min rutiga pyjamas hela dagen och nallat julköttbullar från kylen... så skönt!
En behövlig vilodag! Egentligen skulle vi haft gäster men det blev ändrade planer.)



Efter julklappsöppningen spelade vi Tomtens Julspel - vi gillar ju frågesport båda två.


Så var det dags att besöka min äldsta bror för att träffas och önska God Jul!
Vi var där redan klockan 11.00... det är alltid så fint och gästvänligt hemma hos dem.


Och hur kul är det inte att träffas! Tänk, förr träffades vi nästan jämt! Ja, det är säkert!
Vi har alltid firat varandras födelsedagar... familjen var viktig för mina föräldrar.
När alla småbarn kom då blev det ännu mer att fira och träffas! På slutet firade vi bara barnen.
Mina föräldrar fick 11 barnbarn. Ida och Lotta har 23 kusiner och ALLA firades! Kalas varenda månad!
Så det är extra roligt att träffas nu när mina syskonbarn är vuxna och har sina egna familjer.
Här är Ilse 16 mån i mamma Julias famn. Pappa Olle sitter vid granen.


 Malte snart två år sitter hos mamma Hedvig. Malte ska få syskon i februari. Så spännande!
Det saknades tre små tjejer... Elsa, Hedda och Mette... Frank och Alma också såklart.
Familjeträdet växer!


Här sitter Johan tillsammans med sin Anahita. Johan var mitt första syskonbarn... så Johan är Johan.



Det var spännande att titta ut i deras trädgård... där var det liv i luckan.
Fullt med grönsiskor, domherrar, ekorrar och sidensvansar.


När klockan blev kvart över ett tackade vi för oss och fortsatte mot Linköping.


Där fick vi en mysig julafton hemma hos makens dotters familj!


De har ju tidigare under många år bott i Antibes i Frankrike. 
Så där fick vi den godaste finaste champagnen till julmaten. 
Det smakade riktigt gott och passade utmärkt till skinkan och sillen! Vem kunde tro det! 


Vi missade inte Kalle Anka och hans vänner! Det är det bästa på TV under julen tycker jag.


Här sitter Theo och Luna med sin mormor och morfar i soffan och tittar på Kalle.

Efter Kalle Anka kom tomten... Ho Ho Ho!


1000-TACK för en jättemysig julafton!


Vid 19.30 packade vi ihop för hemfärd! Det var riktigt otäckt att åka på E4:an.
Vi körde i 60-80 km/h... vi kom hem väl och somnade gott! Vi fick en jättefin julafton!

En riktigt God Fortsättning till Dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken fin och mysig julafton du/ni haft.
Ha en god fortsättning.
Kram Carin

Ninnie sa...

Hej Anna!
Mysig julafton du haft - med nära och kära och snö!
Vi hade ju också snö, men det började regna på julaftons eftermiddag och hjälp så halt det blev! Vi körde hem framåt eftermiddagen på julaftonen, det var glashalt - riktigt läskigt. Vi kröp fram i 30 km/h på mörka, ishala vägar på de kurviga vägarna hem till oss. Det tog sin tid- men vi kom hem iallafall!!

Hoppas du haft fortsatt fina juldagar! ❤️

Johanna sa...

Tack själv Anna, så mysigt och trevligt att ha er här! kramar

Channal sa...

Hej Carin! Tack detsamma! Vi har haft en mysig vit jul! KRAM

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack detsamma! Skönt att slippa åka på vägarna nu när det är snö och is. Skönt att ni kom hem väl! KRAM

Channal sa...

Hej Johanna! TACK!! Jättemysigt att fira jul med er! KRAM