söndag 18 juni 2017

Hej kära vänner!


Idag är det ingen vanlig dag. 
För precis ett år sedan döptes mitt lilla barnbarn och hans föräldrar överraskade oss alla med ett bröllop.
Se HÄR! Det är deras speciella kärleksdag idag. Puss o Grattis!


Nyplockade jättepioner förgyller vasen Dagg i vardagsrummet...
...svenska jordgubbar till en somrig fläderdrink på balkongen.


  I kväll mumsades det på gratinerade limfjordsmusslor i vackra kammusselskal.



Enkelt och så gott! Gör vanlig redning på smör, mjöl och mjölk.
Salt, peppar och lite örtkryddor, en 1/2 ask dill och en burk limfjordsmusslor. 


Två skivor smakrik ost toppad med lite timjan. In i ugnen ca 15 min. eller tills osten har fått fin färg.


Så enkelt, vackert och gott!


Söt ljuslykta... en av de fina presenterna från mina elever.



+25 grader efter klockan nio på kvällen. Det är lyxigt och helt fantastiskt ljuvligt.


Idag en sakta lunk... och nu en vilsam söndagskväll i soffan.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

11 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Jo, det bröllopet minns jag. Stort och stämningsfullt. :)
Skönt att du har sommarlov nu. Hur länge är du ledig?
Minns när min mamma (som ju också var lärare) fick sommarlov och hennes glädje att inte behöva förbereda inför nästa dag.
Vi har det varmt i kväll. Det brukar svalna rätt bra här på nätterna men troligen inte i natt.
Kramar!

Från Glam till Damm sa...

Så vackra bilder från dop-bröllop. Och vilken överraskning bröllops delen av dopet måste ha varit :-)

Vackra och inspirerande sommarbilder. Underbart, och nu är det bara att njuta av den härliga svenska sommaren. Här i Mora har vi lärare skola i två dagar till.

Kram, Anneli

Helenasenklavardag sa...

Härliga bilder och vilken överraskning de bjöd på. Hoppas vi får många ljuvliga kvällar som gårdagen. Musslorna såg urgoda ut.
Kram Helena

Anonym sa...

Ljuvligt ... ❤️
Ha det gott!

/Kram

Mamma C sa...

Så gott det såg ut maten och snyggt också. Visst är det härligt just nu när vädret är så här.
Kram mamma c

Channal sa...

Hej Ann-Marie! Ett magiskt bröllop för mig som mamma och mormor.
Min semester är mellan 15 juni till den 15 augusti. Så två månader. Behövligt och helt underbart. Vi har det varmt men inte lika varmt som hos er. Hoppas du har en bra takfläkt.

KRAM

Channal sa...

Det var ett fin dag, den 18 juni 2016. Samma med Norrköpings kommun. De går en vecka längre än Nyköping. Vet inte varför för de började inte tidigare.

KRAM

Channal sa...

Hoppas verkligen sommaren bjuder på många fina dagar och kvällar. Det gör så mycket för välmåendet.

KRAM

Channal sa...

Gott och extra festligt med musselskalen som små tallrikar.

KRAM

Unknown sa...

Så fint det ser ut och tack för tips på maten. alltid välkommet!
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! En gammal 70-talsklassiker min mamma ofta hade till förrätt. Gott!

KRAM