lördag 24 juni 2017

✿midsommardagen✿


Dagen började med ett dignande frukostbord och Melodikrysset.
Och lite senare fortsatte den tillsammans med mina barn. Vi besökte pappas grav.


Saknar dig pappa...

Gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där.
Jag finns i solens spegelblänk på havet.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.
Och när Du en tidig morgon väcks av fåglars kvitter är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav.
Jag är inte död.
Jag har bara gett mig av.





Sedan åkte vi hem och jag satte på färskpotatisen och mannen satte igång grillen.
Lotta dukade och slängde på julduken! God helg som God helg!
Grekisk sallad, tzatziki, grillat kött och ETT glas rött i trädgården!


Tja, vad ska man säga! Livet är nästan för bra, vi njuter hejdlöst och är tacksamma för varje minut. 


 Söta svenska jordgubbar till efterrätt... somrigt och gott!


Och jag avslutar med kvällens absoluta kelgris... mormors hjärta.
Kvällens höjdpunkt... En hyllning till Bruce Springsteen på SVT2.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket fint inlägg om er dag och vilken vacker dikt det var.
Ha en fortsatt fin lördagskväll.
Kram Mamma C

Sweet Pea sa...

Älskar din bilder, Anna.
Ha det bäst.
Kram Petra

Channal sa...

Tack mamma C och detsamma till dig!

KRAM

Channal sa...

Tack Petra! Blir alltid glad av dina kommentarer.

KRAM

anettan sa...

Vilka vackra ord! Kram Anette

Channal sa...

Tack Anette! KRAM

Anne-Marie sa...

Vilken fin dikt och härliga bilder.
Förstår att du och alla andra i familjen saknar din pappa.
Ser ut som svenskt sommarväder. ;) Här har vi rekordvarmt idag.
Kramar!

Channal sa...

Tack! Hör har vi växlande väder! Ömsom sol moln o en liten skur. Runt 20 grader!

KRAM

TantGlad sa...

Mycket fint inlägg och ordat. Kloka ord hittade jag åxo.

En fortsatt fin midsommarhelg önskar jag dig.

Channal sa...

Tack Tant Glad =)

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Perfekt!
Vi grillade också på midsommardagen, man blir fort trött på sill...

Kram, Anneli

Channal sa...

Haha eller hur! Grillat är gott!

KRAM