söndag 25 juni 2017

Mest molnigt och 15 grader!

På ett sätt vackert såklart men jag behöver ljus och sol på sommaren!



Passar på att göra sådant som måste göras inomhus.
Damma, skura, tvätta, stryka och röja i klädkammaren.
Sen måste jag ta tag i mina kartonger med gammalt skolmaterial. 



Tre, fyra banankartonger med material som jag själv har gjort under mina år på min gamla skola.
Sådant som enligt mig kan vara bra att ha... haha!
Ska gå igenom noga och bara spara det som jag absolut kommer att använda.



Älskade maskrosboll... och snart är mina två favoritdofter slut.



Burberry Brit Rhythm Floral EdT och Guerlain La Petite Robe Noire EdT.


När jag städar och röjer gillar jag att lyssna på poddar.
Lyssnar du på några podcasts? Tipsa mig gärna.

Min 4-i-topp-lista
Skäringer & Mannheimer
Alex & Sigge
Säker stil
Under huden



En vacker brevpress från England... en maskrosboll gjuten i en glasboll.


Nä, nu är det bara att sätta fart! Först en kopp kaffe.
Önskar dig en skön söndag min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

19 kommentarer:

✫ Fru Eriksson sa...

Så ljuvliga Maskrosbilder ... ❤️
/Kram

Mamma C sa...

Guerlain La Petite Robe Noire EdT är snart slut här också. Vi lyssnar nästan på samma poddar. Lyssnar på Veckans bläcka, Pernilla och Wistam och P3 dokumentär ibland.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram Mamma C

Channal sa...

Pernilla o Wistam har jag lyssnat på några gånger men jag har inte fastnat. Veckans bläcka ska jag lyssna in. Tack!

KRAM

Helenas enkla vardag sa...

Har inte fastnat i poddvärlden än och inte vet jag hur dina dofter luktar heller, men jag blev väldans nyfiken på dem, gissar att du har bra smak.
Kram Helena

Channal sa...

Tack! Burrburry är blommig och lite syntetisk men enkel och fräsch till vardags. Guerlain är en lyxigare sommarfestparfym. Lite tyngre o pudrigare men så GOD!

KRAM

Anne-Marie sa...

Jaha, det var litet mer behagliga temperaturer hos dig. :)
Här kommer det nog att gå upp till +35 eller mer idag. Inte skönt inomhus eller utomhus.
Maskrosbollar är fina och brevpressen du har likaså.
Bra med litet “dåligt" väder ibland kanske så att man kan ta tag i projekt inomhus.
Kram!

Ninnie sa...

Så fina maskrosbollar! Ja, hoppas det blir lite skönare sommarväder igen snart, här har regnet verkligen öst ner de sista dagarna...

Från Glam till Damm sa...

Ja, nu har den svenska sommaren börjat!
Jag har också massor att gå igenom nu i sommar och skall ta hjälp av båda döttrarna att sortera in i Spara, Slänga, Sälja, Skänka. Jag älskar poddar men just nu lyssnar jag på ljudböcker- har hittat Denise Rudbergs Elegant Crime serie. Älskart!

Ha det gott!

Anneli

Mittgodastefinaste sa...

Ja oj vad jag hade önskat sol och ljus idag!! Hade tänkt ta en långpromenad med minsta och hunden till en resturang i närheten och suttit på uteserveringen och tagit långlunch, nu blir det.... städa eller shoppa.... inte lika boostande!

Fina bilder!

Kram Jenny

Home2tiny sa...

Här är det också projekt inomhus som gäller, tror snart huset lyfter i vindbyarna. Så japp jag längtar också efter sol och värme. Nu har ju sommarpratarna börjat så de lyssnar jag gärna på. Kramisar TIna

anettan sa...

Har du inte lyssnat på tvillingpodden så gör det. Mitt tips. Kram Anette

Channal sa...

Hej! Hoppas du fixar hetten! Vet att du föredrar lite svalare. Själv längtar jag till +35 grader. Nästa vecka åker vi till Grekland. Fast regnet behövs och det blir mycket vettigt gjort här hemma.

KRAM

Channal sa...

Tack! Visst är det vackert med maskrosbollar. Hoppas vi får mer sol o värme.

KRAM

Channal sa...

Tack för tipset! Ska kolla in henne. Har inte läst något av Denise!

KRAM

Channal sa...

Tack! Vi har fått mycket gjort här hemma tack vare det halvdåliga vädret. En skön känsla i alla fall =)

KRAM

Channal sa...

Ja, fy vad det har varit blåsigt de här dagarna. Tror det har mojnat lite nu. Sommarpratarna gillar jag också.

KRAM

Channal sa...

Den har jag missat! tack för tipset! KRAM

Hemma på Sjuan sa...

Ja idag på morgonen var det bara 10 grader så det kändes inte mycket som sommar.... men så fina bilder du bjuder på. Kram Suss

Channal sa...

Tack! Imorgon ska det bli bättre väder! KRAM