måndag 24 juli 2017

Kristinadagen, en dag i trädgården.

Stort grattis till alla Kristinor med både K eller Ch och med ett a eller e på slutet! GRATTIS!


Fyra tjejer och en kille var vi hemma hos mig idag!
Och hur mysigt var inte det? 
Hmmm... nästan som fruntimmersveckan med sex tjejer och en kille, Jakob.



Lunchen blev "man tager vad man haver". Perfekt sommarmat!


Och den åt vi på balkongen. Annars var vi mest i trädgården och fikade, åt bär och jobbade.
Ja, nu var det ju Ida och Lotta som jobbade. 
Mamma och jag hade det bara trevligt och Frank han tog en tupplur efter lunchen.


Vårt gamla slagbord som vi hade när Ida och Lotta var små har kommit fram från lekstugan.
Kritlådan var fortfarande komplett med alla gamla kritor. Kul nostalgi!


Min pappa har gjort bordet så det är jättekul att Lotta vill ha det hemma hos sig.
Tjejerna de slipade, fejade och putsade... perfekt väder också.




Trädgårdens glädje är alla rosor. De blommar fast vi har vattningsförbud.


Nu tycker jag verkligen att det är synd att det inte finns doftblogg för den här rosen doftar helt osannolikt underbart!


Sen blev det att byta om till oömma kläder... på med ett lager grundfärg. 
Lotta vill ha bordet matt vitt till sina nya svarta pinnstolar! Kommer bli jättefint!


Ida i nytvättat hår och lilla Frank nyvaken och nyklippt...


I strålande sommarlov...



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Sommarkram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig dag i trädgården hos dig. Så kul med bordet, ett fint minne. Blir kanonfint med svarta stolar till.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tack! Det känns extrafint och värdefullt eftersom det är min pappa, Lottas morfar som gjort bordet.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Vilken mysig dag med nära och kära i din mysiga trädgård. Vad kul att Lotta tar hand om din pappas egenhändigt snickrade bord. Jag älskar möbler som har en historia. Min pappa har också gjort ett bord. Det är runt och i massivt furu och det bordet tog jag med mig till Kalifornien som nygift och det har sedan rest jorden runt med oss. Det finns en inläggsskiva som gör bordet avlångt men den skivan kom bort i flytten från Maryland till Italien. Nu fick jag inspiration att kanske slipa ned det och måla det vitt!

Kram!

Anneli

Channal sa...

Ja, det tycker jag att du ska göra. Vi har min farmor Annas skräddarbord i köket som hennes pappa gjorde till henne. Så Värdefullt och Fint!
KRAM

Unknown sa...

Vilken underbar dag. Älskar fotot på Frank när han tar en tupplur, vilken harmoni.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! En jättemysig dag med mina bästa <3

KRAM