lördag 15 juli 2017

Zákynthos del I...

Hej alla vackra själar! 


Här sitter jag med min Macbook air i knät framför TV'n fast solen skiner och himlen är blå där ute. 
Kronprinsessan Victoria fyller 40 år... fullspäckat på TV4 med Ebba hela dagen. Älskar't!
 Sen har jag ju fått ÅTTA heldagar med hetta och sol på vackra Zákynthos.



Ja, ni som följt mig på Instagram har säkert redan förstått att vi har haft det helt underbart.
Både i fråga om upplevelser, god mat och fantastiska vyer!
Men det har varit alldeles för varmt. Runt 35 grader i skuggan och inte mycket till vind. Så hett!!
Vi bodde jättefint precis vid havet... så vi ska inte klaga.







Zákynthos är den sydligaste ön bland de Joniska öarna.
I fjol var vi på Korfu som ligger längst upp i norr. 
Vi har även varit på Lefkas och Paxos samt Parga som ligger på fastlandet.



Zákynthos är precis som de andra Joniska öarna klädd i en praktfull dräkt av gröna träd.
Där finns två miljoner olivträd tillsammans med korinter, vindruvor, pinjeträd och cypresser.
Stränderna är fantastiska och vattnet klart, rent och turkost.



Zákynthos är ett av Greklands populäraste resmål och det märks.
Det är lite för mycket exploaterat. Turistorterna avlöser varandra och det är folk överallt.


Mest känd är ön för den sanslöst vackra stranden Navagio bay, Smugglers Wreck och för alla sköldpaddor.
Sköldpaddan kan bli mer än två meter lång och väga mer än 450 kg.



Hoppas din sommar är fin min kära läsare och må solen lysa på dig var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Razzy sa...

Välkommen hem :) Vilka underbara bilder. Kram Eva

Mamma C sa...

Så vackert och det låter helt underbart. Ha en fortsatt fin fredag.
Kram mamma c

FrkM sa...

Vilka vackra bilder! Längtar till min egen semester då jag ser dem.

Channal sa...

Tack rara du!

KRAM

Channal sa...

Tack! Det var underbart! Men jag föredrar den svenska värmen.

KRAM

Channal sa...

Tack! Önskar dig en fin semester!

KRAM

anettan sa...

så underbart härligt. Önskar dig en fortsatt härlig semester. Kram Anette

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig om du har semester =)

KRAM