onsdag 19 juli 2017

Sarah-dagen!

Fruntimmersveckan börjar idag med Sarah... så GRATTIS till alla Saror!
Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina.


Mamma och jag startade dagen med frukost på balkongen... till en oändlig blå himmel.


11-kaffet tog vi nere vid vårt sommarbo...


 Sen var det bara att sätta sig i en varm bil och denna gång körde vi södergående på E4:an hem till Sarah och Arne.


Och, äntligen sågs vi igen! De bor i en liten idyll strax utanför Linköping.
Sarahs farmor Willemo var min moster, mammas syster. Hon gick bort alldeles för tidigt!
Sarahs farmor bakade alltid en tårta till henne på Sarahdagen... så det blev en somrig Saratårta även idag.




Vi pratade kära minnen... och... en glädjande överraskning var att de ska få tillökning i november. 
Så kul! Jag blev verkligen jätteglad! Önskar dem all lycka!


Min mormor Ida Charlotta

På väggen hängde en oljemålning målad av min moster Elize på min mormor Ida.
Min mormor Ida ser precis ut som min mamma idag. Mamma är så lik sin mamma.
Ida är Sarahs pappas mormor. Min mormor gick bort när jag var tio år, dec. 1973. Hon skulle ha blivit 90 år januari 1974.
Hon var född år 1884. Tyckte så mycket om henne. Min Ida född 1989 fick sitt namn efter henne



På väggen hänge det även en stor oljemålning på Sarahs farmor Willemo. Mammas syster... min moster.
Känns bra att ha kontakt med sin släkt... har så många fina gamla minnen.


Det är vackert på landsvägarna... Östergötlands landskapsblomma blåklint.



Väl hemma kom mannen strax hem efter en lång arbetsdag. Ja, han började jobba i måndags.


Det smakade bra... en riktig god, lätt- och snabblagad middag.



Ja, Kära vänner! När man har det så här är det både gott och enkelt att leva!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Unknown sa...

Mysigt att vara med släkten och ta hand om de som finns kvar. Jag har nästan ingen släkt så jag är rädd om de som finns. Ibland "utökar" jag den med människor jag tycker extra mycket om. Det får man väl!?
Kram
Maria

Channal sa...

Tycker jag låter jätteklokt! Utökar min släkt jag med =) med dem jag tycker om.

KRAM

Ramona sa...

Vilka fina tavlor <3 Underbar plats med :) Ser ut som ni har det riktigt bra :)

Mamma C sa...

En fin dag du och din mamma var iväg på. Härligt att ha kontakt med sina nära och kära. Ha en fin torsdag nu med. Solen ser ut att lysa på oss idag med.
Kram mamma c

Razzy sa...

Härligt med sådana dagar, själv så åker jag upp till Värmland och min "plast"släkt däruppe (efter min styvpappa som tyvärr dog 2001) De har kommit upp i åren även de och jag har inte varit uppe på länge. Kram Eva

Channal sa...

Tack! Det blev en jättetrevlig utflykt!

KRAM

Channal sa...

Tack! Nu blir det Bråviken!

KRAM

Channal sa...

Det är kul att hålla kontakten!

KRAM

Autismmamma sa...

Hej!
Jag är en kvinna, mamma, fru på snart 47 år som kommer från Småland. Söker nya vänner att hitta på nått skoj med tex en fika eller gå och dansa m.m. Mina intresse är att träffa nya ärliga, troga seriösa vänner, träna, hundar, djur, promenader, bio, fika, festivaler, shopa, barn m.m. Ni får gärna lägga till mig som vän. Hör gärna av er!
Min hemsida: autismmamma.bloggplatsen.se

anettan sa...

Så härligt. Vi bor i ett underbart vackert land. Kram Anette

Home2tiny sa...

Vilken mysig dag att få umgås med nära och kära är bland det bästa. Ha en härlig fredag fina Anna. Kramisar Tina

Channal sa...

Känner igen din situation. Har en dotter inom autismspektrat. Hoppas verkligen du kan finna vänner nära dig! Det betyder mycket att få känna gemenskap. Bra att du vågar och tar detta steg på nätet. Det är en styrka!! Önskar jag kunde trolla! Håller alla tummar och tår att du finner vänner.

Massor av STYRKEKRAMAR!!

Channal sa...

Sannerligen! Sverige är fantastiskt!!

KRAM

Channal sa...

Tack Tina! Fin fredag till dig!

KRAM